איך ליצור משפטי מכירה מנצחים: הנוסחה הקלה להנעה לפעולה

מסתבר שלא חייבים להיות קופירייטר כדי ליצור הנעה לפעולה..

יש המון נוסחאות ותבניות לכתיבה של משפטי מכירה שיגרמו להנעה לפעולה. אני מכיר את כולן וניסיתי את רובן בווריאציות שונות לקהלים שונים, עם מסרים שונים ולמטרות שונות.
אבל אם הייתי צריך להמליץ על נוסחה אחת פשוטה שתעבוד בשבילכם ברוב המוחלט של המקרים ביצירת משפטי הנעה לפעולה – זו הנוסחה:

1. הכאב או הבעיה
2. ההשלכות
3. הפתרון
4. התועלת או התוצאה
5. הקריאה לפעולה

1. הכאב או הבעיה – מה שקורה

השלב הראשון של כתיבת טקסט מכירה מנצח הוא לדבר על הבעיה או הכאב של הלקוח הפוטנציאלי. השלב הזה הוא הכרחי כדי לעורר בו עניין, ליצור אצלו הזדהות עם הסיטואציה ולהכניס אותו להקשר הנכון שבו הוא יבין שהמוצר או השירות שלנו יכולים לעזור לו.

השלב הראשון הוא לדבר על הבעיה או הכאב של הלקוח

2. ההשלכות – מה שיכול לקרות

אחרי ששמנו אצבע על הבעיה וגרמנו לו להתחיל להתחבר לבעיה שלו, אסור לנו לעצור כאן.

ההנעה לפעולה עולה הילוך, בשלב הזה נרצה לגרום לו להיות מודע להשלכות ולדמיין מה יקרה אם הוא יתעלם מהבעיה.

לאן זה יכול לקחת אותו ואיך המצב יכול להיות גרוע יותר, אם הוא לא יטפל בבעיה או יפתור אותה.

הסיבה שאנחנו מתעכבים על ההשלכות כשיוצרים משפטי מכירה חכמים, היא שברוב המקרים החשש של האנשים הוא פחות מהדבר עצמו ויותר מהמחשבה "לאן זה יוביל".

נגרום לו להיות מודע להשלכות ולדמיין מה יקרה אם הוא יתעלם מהבעיה

למשל, הורים לילדים קטנים היו מסכימים לחרוג מדי פעם ממה שהם לא מסכימים לילדים שלהם – נגיד, לישון אתם במיטה – אם הם לא היו מפחדים שזה ייהפך ל"סידור קבוע".

הסיבה שהם לא רוצים להסכים לילד היא שהם מפחדים מההשלכות. מהמדרון החלקלק. ש"מעכשיו הילד ירצה תמיד לישון איתנו ואז יהיה הרבה יותר קשה להפסיק את זה".

"פעם חבר שלי היה בדיכאון אז אמרתי לו: תתעודד, המצב יכול להיות יותר גרוע. אז הוא התעודד, והמצב באמת נהיה יותר גרוע" (דני סנדרסון).

נגרום לו להיות מודע להשלכות ולדמיין מה יקרה אם הוא יתעלם מהבעיה

3. הפתרון – מה חדש

בשלב הזה אנחנו מציגים את המוצר או השירות שלנו כפתרון למנוע את הכאב, לפתור את הבעיה או להקדים תרופה למכה שצפויה להגיע אם התעלמות מהבעיה.

ממחישים את הרעיון שהמוצר שלנו הוא פתרון

4. התועלת – מה הולך להשתנות

אחרי שהצהרנו שיש פתרון, נרצה להציג לו את התועלת או התוצאה שצפויה לו לאחר שירכוש את המוצר או השירות שלנו. איזה שינוי לטובה יוכל להיכנס לחיים שלו כבר עכשיו.

להמחיש את השינוי לטובה שיקרה כשיקנה את המוצר

5. קריאה לפעולה – מה לעשות עכשיו

בשלב האחרון אחרי שהצגנו את הבעיה, ההשלכות האפשריות מאי טיפול בבעיה, הפתרון שלנו והתועלת בשבילו, אנחנו אומרים: אם אתה רוצה את התוצאה הזו – זה מה שאתה צריך לעשות עכשיו. זה המקום לקריאה לפעולה.

משפט הנעה לפעולה – אם אתה רוצה את התוצאה הזו, ככה יוצאים לדרך כדי להשיג אותה

4 תגובות
  1. ורדה מחברת בין חקוחות לעסקים
    ורדה מחברת בין חקוחות לעסקים אומר:

    הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שכתיבה זה משהו דהם יודעים לעשות , מודאגים איך ישווקו את העסק שחבם. וממש חשם כך אני שמחה מאוד על הכירותי איתך ועל הדרך שתלמד איתם לכתוב עבור עצמם בעיקר.
    המלצצי החמה עליך גרמה לרבים מהם לאצות ללמוד ממך את כל הסודות הקטנים של העסקים הגדולים.
    תודה יואבי
    ורדה

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.