15 טיפים לכתיבת תוכן ממומחי שיווק בינלאומיים

אם יש לכם אתר שדרכו אתם מנסים לקדם את העסק שלכם, אתם ודאי יודעים שהדבר החשוב ביותר שצריך להופיע בו הוא תוכן. תוכן איכותי, תוכן מקורי, תוכן בעל ערך וכמובן – תוכן שישכנע את הקוראים שלכם לעשות את הפעולה שאתם מעוניינים שיעשו (להירשם לניוזלטר, לרכוש מוצר, להוריד eBook וכו'). אבל מה לעשות שלא כולם נולדו עם אצבעות זהב? לא לכולם זה טבעי להוציא תוכן כזה מהשרוול באפס מאמץ. למעשה, אצל רוב האנשים זה דורש מאמץ ניכר.

אז חוץ מלהזיע ולהתאמץ, להרבות בניסוי וטעייה, ולקרוא עוד מדריך קידום אתרים בגוגל, הנה עוד משהו שאתם יכולים לעשות: לקחת טיפים מהגדולים – אלה שכבר הצליחו. אנשי שיווק מובילים בכל העולם הגיעו לשם בזכות, ולא בחסד – בין היתר, בגלל שהם שכללו ושכללו שוב את התכנים שלהם, ראו מה עובד ומה לא, וגיבשו אסטרטגיית תוכן מנצחת.

אז הנה אוסף טיפים לכתיבת תוכן של מומחים ידועים לשיווק. חלק מהטיפים עוסקים ממש בכתיבה עצמה, ואחרים עוסקים בדרכים להפוך את התוכן לאפקטיבי יותר (באמצעות עיצוב, דרכי הפצה ועוד). קראו, הפנימו, וצאו לדרך!

1. "פוסט בבלוג צריך להשיב על שאלת מפתח אחת שיש לה חשיבות חיונית לקהל היעד. רוב הבלוגרים שאני מכיר לא ממוקדים ב-100% על מה שלוחץ לקהל על הנקודות הכואבות… והכל קשור לקהל. כדי שכתיבת בלוג תעבוד עבורכם, אתם צריכים לטרגט קהל נישתי ככל האפשר. ככל שתתמקדו בנישה, ככל שתהיו יותר רלוונטיים… סביר יותר שהתוכן שלכם יפגע בול בנקודה."

ג'ו פוליצי (Joe Pulizzi), מייסד חברת Content Marketing Institute, יזם, יועץ, כותב ומרצה בתחום של שיווק באמצעות תוכן.

2. "תתכוננו להשקיע בבלוג זמן רב לפני שתקבלו משהו בחזרה. הרשת היא מקום גדול ורועש ואלא אם כן יש לכם נכונות להשקיע יותר, במהלך תקופה ארוכה יותר מאחרים, תיווכחו לדעת שהצלחה היא כמעט בלתי אפשרית. אם אתם מחפשים החזר השקעה קצר-טווח, או דרך קצרה לתהילה, כתיבת בלוג היא המסלול הלא נכון. אך אם אתם יכולים לדבוק בכך לאורך שנים ללא תוצאות ובתוך כך ללמוד, לחזור על אותן הפעולות שוב ושוב, ולהשתפר, תוכלו להשיג דבר מרשים."

ראנד פישקין (Rand Fishkin), יזם, מייסד Moz (חברה המפתחת כלים לאופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש),יוצר סדרת הסרטונים הפופולרית Whiteboard Friday, מרצה וכותב.

3. "כתיבת התוכן היא רק 20% מהעבודה. 80% האחרים הם הפצה. אל תסתמכו רק על שיתוף התוכן פעמיים-שלוש בטוויטר ולינקדאין. דאגו שתהיה לכם רשימה של האתרים, הקהילות והפלטפורמות דרכם אתם הולכים להפיץ את התוכן שלכם."

טליה וולף (Talia Wolf), מומחית לשיפור יחס המרה, יועצת ומרצה בתחום, מייסדת החברות GetUplift ו-Conversioner.

4. "אל תחששו להציג לראווה את מה שאתם יודעים. יותר מדי בלוגרים שומרים לעצמם את החומר הטוב מתוך חשש לחלק בחינם את "התבלין הסודי" שלהם. אין תבלין סודי בעולם בו לכולם יש גישה לאינטרנט מהיר כל הזמן. בימינו, אתם רוצים לחלק בחינם חטיפי מידע כדי שתוכלו למכור סעודות ידע."

ג'יי בר (Jay Baer), מומחה דיגיטל, מומחה אסטרטגיה לעסקים, כותב, יועץ ומייסד האתר ConvinceAndConvert.

5. "השתמשו במילים של הלקוחות שלכם. חזרה על מה שהם אומרים לכם מראה שאתם באמת מקשיבים להם וגורמת לכם להשיב להם בצורה הרבה יותר משכנעת."

טרה ג'נטילה (Tara Gentile), כותבת ומומחית בתחום אסטרטגיה עסקית שעובדת עם יזמים ועסקים קטנים.

6. "לעתים קרובות אני משתמשת במיילים השיווקיים שלי כדי לעדכן את הצופים על הסרטונים האחרונים שלי, אך זוהי שורת הנושא שקובעת אם המייל ייפתח או לא. התלהבתי מאד לראות שיעורי פתיחה והקלקה גבוהים במיילים שקידמו סרטונים והיו בעלי שורת נושא מותאמת אישית, בדרך כלל כזו שכללה שאלה שהצופים שאלו את עצמם. לסימן שאלה בשורת הנושא יכול להיות הרבה כוח."

איימי שמיטאוור (Amy Schmittauer), בלוגרית, יוטיוברית ומרצה בעלת ערוץ היוטיוב Savvy Sexy Social שמלמד על שיטות שונות של שיווק דיגיטלי.

7. "כאשר אתם פותחים בלוג לראשונה, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא פשוט להתחיל לכתוב ולפרסם את התכנים שלכם. הרבה בלוגרים מתחילים מסתבכים כשהם חוששים מפרסום פוסט הכולל שגיאות כתיב, פוסט שאין בעצות שהוא נותן מספיק 'בשר', או כל חשש אחר. אבל כשאתם מתחילים מותר לכם לטעות. עדיף להתנסות ולהיכשל בשלב מוקדם כדי לספק לעצמכם הזדמנויות למידה לתוכן עתידי. וככל שתפרסמו יותר ויותר תוכן, כך תתפסו יותר ויותר תשומת לב בשלב מוקדם, מה שיעזור לכם בטווח הארוך."

אנום חוסיין (Anum Hussain), לשעבר מנהלת צוות שיווק ואסטרטגית תוכן ב-HubSpot.

8. "תהיו עצמכם. תהיו בעלי תשוקה לתחום שלכם. תהיו נדיבים בשיתוף הידע שלכם. ודאו שהתוכן שלכם תואם את היעדים העסקיים שלכם. זה שילוב מצוין כדי ליצור משהו שיבלוט."

ניל שפר (Neal Schaffer), אסטרטג מדיה חברתית, מרצה וכותב: בעבר כתב שני ספרים זוכי פרסים על שיווק בלינקדאין.

9. "השתמשו במדיה החברתית וברשת הקשרים שלכם כדי לראות מהן השאלות שהקהל שלכם שואל לעתים קרובות. אם אתם בתחום הנדל"ן או השיווק, השתמשו ברשת חברתית כמו טוויטר או פייסבוק כדי לחפש מילות מפתח הקשורות לתעשיה כדי לראות מהם הנושאים שאנשים מדברים עליהם לעיתים קרובות. זה יעזור לכם למקד את המאמצים שלכם ביצירת תוכן שהקהל שלכם יחשיב כבעל ערך."

בריאן הוניגמן (Brian Honigman), יועץ בתחומי שיווק באמצעות תוכן ושיווק במדיה חברתית, מרצה וכותב בתחום, מנכ"ל חברת Honigman Media.

10. "הטעות הגדולה ביותר שאני רואה היא יצירת תוכן שממוקד בכם, ולא בקהל שלכם. צר לי לבשר זאת, אבל לקוראים שלכם לא אכפת מכם! אכפת להם מפתירת הבעיות שלהם. ככל שתעזרו לקוראים שלכם בנושאים שאכפת להם מהם, כך הם יחזרו אליכם, יקראו את הפוסטים שלכם ויהפכו לקוראים נאמנים."

סו אן דאנלווי (Sue Anne Dunlevie), מומחית למכירות, אסטרטגית תוכן, יועצת וכותבת, בעלת הבלוג Successful Blogging.

11. "כתבו מהלב. רוב הבלוגרים המתחילים מפחדים להכניס את אישיותם לפוסטים שהם כותבים – הם עובדים שעות כדי ללמוד איך לכתוב כמו מישהו אחר. אני מציע לבצע 'קפיצת אמונה', להסתמך על האינטואיציה ולכתוב בדרך הטבעית לכם. זה לא הולך להיות מושלם, אבל פיתוח הסגנון האישי והקול שלכם הוא, לעניות דעתי,אחד ההיבטים החשובים ביותר של כתיבת פוסטים מקוריים."

טום יואר (Tom Ewer), בלוגר מקצועי, מייסד הבלוג Leaving Work Behind, ומייסד חברת התוכן WordCandy.

12. "הטיפ מספר 1 שלי הוא לכתוב כאילו אתם כותבים לאדם אחד, בניגוד לכתיבה לקבוצה של אנשים. בהנחה שרק אדם אחד קורא את התוכן שלכם ברגע נתון (כי זה בעצם מה שקורה), כך תוכלו ליצור חיבור עמוק יותר עם אותו הקורא, הוא ירגיש כאילו אתם כותבים רק עבורו, והחיבור הזה יהיה חזק יותר. זניחת דרכי התבטאות כמו "חבר'ה" או "מה אתם חושבים" ופניה אישית בגוף יחיד יקחו אתכם רחוק."

קמילה גורניה (Kamila Gornia), אסטרטגית שיווק דיגיטלי, יועצת, כותבת ויזמת. מייסדת חברת Heart Behind Hustle.

13. "הדרך הטובה ביותר לגרום לפוסטים בבלוג שלכם לבלוט היא דרך העיצוב שלהם. כל אחד יכול לכתוב תוכן טוב, אבל מעט בלוגרים משקיעים כסף בעיצוב, כמו גרפיקות, תמונות, או אנימציה מותאמת אישית. זו דרך מצוינת לקבל טראפיק מרשתות חברתיות."

ניל פאטל (Neil Patel), מומחה שיווק, יועץ, מרצה, כותב ויזם:  בין היתר הקים את החברות Crazy Egg ו-Kissmetrics.

14. "חשבו על מה שהלקוחות שלכם תמיד מבקשים מכם, אך ודאו שהכותרת מושכת אנשים לקרוא עוד. הדגישו את התוצאה הטובה ביותר שהקוראים יקבלו מקריאת הפוסט שלכם. במקום "איך ליצור מודעת פייסבוק", כתבו "איך לטרגט את הלקוח המושלם שלך באמצעות מודעות פייסבוק".

אנדריאה ואל (Andrea Vahl), מומחית לשיווק בפייסבוק, יועצת לשיווק במדיה חברתית, מרצה, כותבת ולשעבר מנהלת הקהילות ב-Social Media Examiner.

15. "תאהבו את הקוראים שכבר יש לכם. הרבה בלוגרים מפתחים אובססיה למציאת קוראים חדשים – עד לנקודה שבה הם מתעלמים מאלה שכבר נמצאים ברשותם. כן – נסו למצוא קוראים חדשים, אך מדי יום הקדישו גם זמן להראות לקוראים הקיימים שלכם שאתם מעריכים גם אותם, ואתם תראו שהם יעזרו לבלוג שלכם לצמוח."

דארן ראוז (Darren Rowse), בלוגר, מרצה, יועץ ויזם שייסד כמה בלוגים ורשתות בלוגינג, ביניהם ProBlogger.

דפנה בן יהושע מנהלת התוכן של חברת סרבולה כתיבת תוכן, השייכת לקבוצת אנגורה מדיה.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *