10 טיפים לשיווק sms

שיווק באמצעות הודעות sms הוא מהערוצים השיווקיים הכי מניעים לתגובה ישירה ולפעולה מידית.
כשכמעט כל אחד מסתובב היום עם סמרטפון צמוד, ומציץ בו כל דקה, מבחינת המשווקים זהו מצב אידיאלי – הכי קרוב ללקוח שבוי..

אז הנה כמה מספרים על האפקטיביות של sms שיכניסו אתכם לתמונה:

95% מהלקוחות יקראו את הסמס ששלחתם (שיעור פתיחה פנומנלי)
• הם יקראו אותו  בתוך 3 דקות (מצוין לתגובה מהירה)
22% יקליקו על הלינק המצורף להודעה (יחס המרה מעולה)

לקמפיין sms יש פוטנציאל עצום לגיוס לקוחות, שימור לקוחות והגדלת המכירות.
אבל זה רק בתנאי שעושים את זה כמו שצריך. עם מסר מדויק, פניה נכונה ובתדירות המתאימה.
אחרת, הלקוחות שלכם יתפסו אתכם כספאמרים ואז הנזק יהיה הרבה יותר גדול מהתועלת הצפויה לכם.

איך עושים את זה נכון? הנה 10 טיפים שישדרגו כל קמפיין סמס:

1. לפלח את קהל היעד – התחלה של כל קמפיין sms

בשיווק, הכלל הזה הוא תמיד נכון, וכשמדובר בהודעות sms הוא קריטי. פילוח נכון יבטיח שכל אחד יקבל את ההודעה הרלוונטית בשבילו. וזה בדיוק מה שיכול לעשות את ההבדל בין סמס שנתפס כספאם, להודעה בעלת ערך שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יעריך.

2. להתחיל את ה-sms עם גורם סקרנות

רוב הודעות הטקסט מאפשרות כתיבת 160 תווים. זה בסדר להשתמש בכל התווים
אבל נסו להגיע לעניין כמה שיותר מהר. ובכל מקרה התחילו את ה- sms עם
ביטוי מעורר סקרנות, כמו למשל: "חדש!", "רצינו להזכיר לך ש..", "הצג הודעה זו" (הסבר בסעיף 6) וכו'.

3. לדבר רגיל

נכון, לכתיבה דיגטלית יש חיים משלה עם קיצורים, אייקונים ואמוג'ים (סמיילים שמביעים רגש). אבל לא כולם מכירים אותם. הדבר האחרון שתרצו זה לתסכל את הקורא או לגרום לו לחוסר הבנה שיחסום את הנכונות להיענות לקריאה שלכם לפעולה. אז דברו רגיל.

4. להציג את עצמכם

גם אם יש לכם את הטלפון של הלקוח או שהמנוי נמצא ברשימת התפוצה שלכם, לא תמיד המספר שלכם שמור אצלו. ואין כמו מספר לא מזוהה כדי להעלות את מפלס ההתנגדות.
הפתרון: להזכיר לו מי אתם, ומה הוא בשבילכם.

5. ליצור קמפיין סמס עם חדשות טובות

"אם אין לכם מה לחדש לי, אל תבזבזו לי ולכם את הזמן". זה הסטייט אוף מיינד הבסיסי של הלקוח שלכם.
וזה צריך להיות גם הכלל שלכם: אם אין לכם חדשות (טובות) אין מה לסמס. אבל אם החלטתם לסמס – ספרו לו מיד במה הוא זכה!

למשל:

• קופון הנחה למוצר או לשירות שלכם
• ברכת יום הולדת עם הטבה
• הזמנה לכנס/סדנה עם אישור הגעה בקליק
• הרשמה/תזכורת לוובינר/מוצר חינמי שהוצאתם
• חשיפה למוצר חדש
• הנעת לקוחות לעסק שלכם בימים ושעות מתות
• תזכורת לחידוש מנוי/להגיע לטיפול תקופתי
• ועוד ועוד..

6. להציג את ההודעה בבית העסק

צרו הטבה שמצריכה להציג את ההודעה באופן פיזי בבית העסק, כדי לקבל את ההטבה.
כשאתם כותבים "הצג הודעה זו" נוצרת תחושה שמדובר בהצעה ייחודית שממנה נהנים רק מקבלי ההודעה.
המשמעות היא: משתלם להצטרף למועדון ולקבל את המבצעים לנייד, כי רק כך אפשר לממש את ההטבה.

7. לקרוא לפעולה

המטרה של הודעת sms, כמו בכל מגע עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם, היא לגרום לו לבצע פעולה. וכדי שזה יקרה תרצו לקרוא לו לעשות אותה (call to action). לכן אל תשכחו לכלול בהודעה שלכם קריאה מפורשת לפעולה.

8. להפחית התנגדות

אחרי שזכרתם לקרוא לפעולה, חשוב לזכור שהקריאה לפעולה עצמה יכולה, בצורה לא מודעת, לעורר אצל הקורא התנגדות.
למה? כי היא מעבירה את הכדור אליו ומבקשת ממנו לנקוט עמדה ולבצע פעולה. סוג של אחריות שהוא לא תמיד רוצה לקחת.

לכן כדי להפחית את ההתנגדות או החשש שלו, הימנעו להשתמש במילים עם 'מקדם התנגדות' גבוה שמריחות כמו מכירה או עבודה קשה כמו: למד, קנה, חפש.
במקום זאת השתמשו במילים עם 'מקדם התנגדות' נמוך שמקושרות להזדמנות. למשל: גלה, קבל, תיהנה.

9. לעורר תחושת דחיפות

הרעיון הוא להמריץ את הקורא ע"י לחיצה על החשש המובנה שקיים בכל אחד מאיתנו: החמצה של עסקה טובה.
את זה תעשו באמצעות הצעה מוגבלת בזמן או בכמות.
אם אפשרי, ציינו בהודעה תאריך תפוגה במקום להציג הצעה פתוחה. למשל: ההנחה למצטרפים עד היום ב-18:00.

10. לצרף קישור קצר

בהרבה מקרים כשמעתיקים ומדביקים קישור לכתובת אינטרנט הוא יוצא ארוך ו'מכוער' עם המון תווים.
הרעיון הוא להציג קישור קצר, שגם שומר על ניקיון ואסתטיות של המודעה וגם משאיר מקום לעוד טקסט חשוב.

הגעתם עד הנה? כבר יש לכם קמפיין סמס..

היכולת לשלוח הודעות sms ללקוחות פוטנציאליים היא פריבילגיה בשבילכם, אבל חשוב להשתמש בה בצורה חכמה.
אם ההודעות נשלחות לעיתים קרובות מדי, לא רלוונטיות או לא מועילות, אז זה כבר יותר ספאם משיווק לגיטימי.
הודעה טובה היא הודעה אישית, קצרה ובגובה העיניים, כזאת שהלקוח שלך יכעס על עצמו אם יפספס אותה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *