8 טיפים שישפרו את הטקסט השיווקי שלכם באופן מידי

אתם יודעים מה אתם רוצים להגיד, ואתם יודעים שאתם יודעים לכתוב. כמה מסובך זה יכול להיות? ובכל זאת, בטיוטה החמישית כבר אי אפשר להסתיר את התסכול.

אם קופירייטינג זה לא המקצוע שלכם, מגיעה לכם מילה טובה על האומץ, היומרה והנחישות.

רגע לפני שאתם מרימים ידיים, הנה 8 טיפים מהירים שיבזקו אבקת קסמים על הטקסט שלכם, ויהפכו אותו למושך, מעניין ומניע לפעולה.

 1. תתחילו מהיתרונות

נכון, כל כך מפתה לספר מי אתם, איך התחלתם ומה אתם עושים. אבל מה לעשות ואתם לא ממש מעניינים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. מה כן מעניין אותם? אם ואיך המוצר או השירות שלכם יכול להעביר אותם מהמצב המצוי לרצוי. יכולים לעשות את זה? ספרו את זה כבר בכותרת והם יהיו מוכנים לקרוא עוד קצת..

2. תהיו מהודקים ותמציתיים

בגדול… כל טקסט שיווקי, מאמר, פוסט בבלוג או ניוזלטר צריך להציג רק רעיון אחד גדול.

יש לכם הרבה מה להגיד? חלקו את הטקסט לפסקאות ושמרו על אותו כלל. רעיון אחד לכל פסקה. אם אתם לא מצליחים להגיד את מה שאתם רוצים בכמה מילים, כנראה שאתם מנסים להסביר יותר מדי. וזה כבר מתכון די בטוח לאבד את הקוראים שלכם.

ואם אתם מאלה שאוהבים להסביר…

 3.  תמחקו את הפסקה הראשונה

הקרדיט לטיפ החכם הזה שייך לנחום ברנע, שבעצמו שמע אותו רק שאני לא זוכר ממי.

רובנו חושבים שאם לא נתאר את הרקע, הסיבות והאילוצים – אנשים לא יבינו. תסמכו עליהם, הם יבינו. וברוב המקרים הרקע לא נדרש כדי להבין את התועלות של המוצר ואיך הוא יכול לעזור.

 4. תחשבו קצר

אנשים קוראים מהר יותר משפטים ארוכים, אבל מבינים טוב יותר משפטים קצרים.

למשפט צריך להיות קצב פנימי נוח לקריאה ולהבנה. עברו על המשפטים שלכם ובכל פעם שנדמה לכם שהקוראים יצטרכו לחזור עליו כדי להבין את הרעיון – חלקו אותו בעזרת נקודה.

אם אתם מרגישים שזה קוטע את הרצף, שימו נקודה ותתחילו את המשפט הבא עם 2 המילים שאיתן סיימתן את המשפט הקודם. זה אולי פחות 'ספרותי', אבל מבטיח קליטה טובה יותר.

כלל אצבע: נסו לא לעבור את ה-15 מילים למשפט. אפשרות נוספת היא להקטין את רוחב השורה במסמך באופן שייאלץ אתכם לסיים את המשפט במספר מילים נתון.

 5. בולטים במקום רשימת מכולת

בולטים (תבליטים) הם פתרון מצוין לשבור גוש טקסט, לדלל פסקאות עמוסות ולהכניס 'אוויר' לדף. נסו להשתמש בבולטים בכל פעם שאתם:

• מתארים שלבים

• מפרטים רעיונות

• מציגים יתרונות

6.  תשברו לפסקאות

קוראים בכלל ובאינטרנט בפרט לא תמיד מתעמקים בכל שורה, אלא נוטים לרפרף על הטקסט.

אנחנו רוצים להקל על הקוראים שלנו, כדי להגדיל את הסיכוי שהמסר יובן כהלכה, גם ברפרוף מהיר.

לכן:

• לא יותר מ-3 משפטים בפסקה. וגם אז שיהיו קצרים.

• אחדו את הפסקאות סביב אותו רעיון והוסיפו כותרות משנה.

• ובלי הפונט הנטוי ההוא שמוציא את העיניים. אף אחד לא יכול לקרוא אותו.

 7. הגדירו את הטון שלכם

עוד לפני כתיבת הטקסט אתם צריכים להגדיר לעצמכם מי הוא ה'אני המספר' ומהו הטון שבו ייכתבו הדברים.

טון: ממלכתי, קליל, הומוריסטי, מקצועי-מדווח, בגובה העיניים וכו'.

ה'אני המספר': בגוף ראשון (פתחתי את בלוג ארכיטקסט במטרה…) או בגוף שלישי (בלוג ארכיטקסט הוקם במטרה…).

איך תחליטו? תלוי בקהל היעד שלכם ובמיצוב הרצוי לכם.

 8. כתבו לילד בכיתה ח'

כשאתם כותבים חשבו על ילד בכיתה ח' שאמור לקרוא את הטקסט הזה. זה לא אומר שאתם צריכים לזלזל באינטליגנציה של הקוראים. אבל הם יעדיפו את הכתיבה שלכם אם תקפידו על משפטים קצרים, בגובה העיניים, בלי פוזה ובלי מילים מסובכות.

אני מבטיח לכם. אף אחד לא יאשים אתכם בשפה דלה. אבל משפטים ארוכים, תחביר מסורבל ושפה ארכאית, זה לא משהו שיוסיף לכם נקודות אצל קוראים מותשים וממהרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *