איך למגנט את הקוראים לטקסט שלכם
תכירו את אלון ובן. אלון הוא בחור אינטליגנטי, חרוץ, אימפולסיבי, ביקורתי, עקשן וקנאי.
בן לעומתו הוא בחור קנאי, עקשן, ביקורתי, אימפולסיבי, חרוץ ואינטליגנטי.
מי מהם נראה לכם נחמד יותר? רוב האנשים חושבים שאלון נחמד יותר.
זאת, למרות שמדובר בעצם… באותו בן אדם.
מה שהשפיע על התפיסה שלנו את אלון ובן הוא אפקט הראשונות – הרושם הראשוני שהתקבע אצלנו ברגע שקראנו את רשימת התכונות של כל אחד מהם.
ב-2 השניות הראשונות למדנו שאלון הוא אינטליגנטי וחרוץ ובן הוא קנאי עקשן. זה הספיק לנו לגבש דעה. אחרי שגיבשנו את דעתנו על כל אחד מהם, כל שאר התכונות הסתדרו להן במקום, על-פי הרושם הראשוני שיצרנו. ואל תבלבלו אותנו עם העובדות.
את הניסוי הקטן הזה ערך פרופ' דניאל כהנמן, והוא בא להמחיש את החשיבות של אפקט הראשונות בקביעת עמדה.
תובנות הניסוי לגבי חשיבות הרושם הראשוני, מוכיחות את מה שיודע כל מי שכותב טקסט שיווקי שממוקד בהנעה לפעולה: רושם ראשוני שיניע להמשך הקריאה צריך להיות מבוסס קודם כל על תועלות.
חשבו על הקורא שלכם שנתקל כבר בשניות הראשונות של הקריאה במידע על הפתרון של בעיה שממנה הוא סובל או יתרון שהוא יכול להשיג. הרצון להמשיך לקרוא ולהבין יותר – יהיה בלתי נמנע.
ההזדמנות הראשונה ליצור את הרושם הראשוני המיוחל היא כמובן בכותרת הראשית.
לכן הכותרת הראשית חייבת להציג את התועלת העיקרית של המוצר/שירות שלכם. לא מידע על התכונות של המערכת ובטח לא כותרת מסוג "ברוכים הבאים".
לדוגמה…
טקסט שיווקי שנועד להניע את הקורא לרכוש שירות של גיבוי קבצים אישים באינטרנט במקום במחשב
כותרת-של-תכונה תציג את השירות כך:
הצטרף עכשיו לשירות גיבוי של מסמכים באינטרנט בשרת מאובטח
כותרת-של-תועלת תציג את השירות כך:
הזכרונות שרצית לשמור לנצח, ייעלמו עם קריסת המחשב. שמור לתמיד את התמונות בשרת מאובטח באינטרנט בנוסף למחשב, ותוריד מעצמך דאגה אחת פחות
חשבו על הרושם שאתם רוצים להשאיר אצל הקורא. נסחו בהתאם כותרת ראשית שמציגה את התועלת העיקרית עבורו – והוא יהיה חייב להמשיך לקרוא.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!