סוד הקסם של המספר 3 בהגברת האפקטיביות של כל טקסט שיווקי

מה משותף לזהבה ושלושת הדובים, שלושת המוסקטרים, שלושת החזירונים ו"שוקולד, מנטה מסטיק"?

כולם משתמשים בכוח הקסם של המספר 3.

התבנית המשולשת היתה מאז ומעולם אפקטיבית ביותר בהעברת מסר, עד שניתן היום למצוא אותה בשימוש נרחב בתחומים רבים.

הנה עוד כמה דוגמאות:

• האמת, כל האמת ושום דבר מלבד האמת

• על 3 דברים העולם עומד: על התורה, העבודה וגמילות חסדים

• Veni, vidi, vici (באתי, ראיתי, כבשתי)

• אדמה, רוח ואש

• מיקום, מיקום, מיקום (3 המשתנים הכי משפיעים על קניית דירה..)

• סקס, שקרים ווידאו טייפ

• מוכנים, היכון צא

גם קומיקאים בנו את כל הסיטואציה הקומית על אותה תבנית, כשחילקו כל קטע ל-3: הקדמה, הסיפור והפאנץ' ליין.

וודי אלן: אשתי כל כך ילדותית. תמיד כשאני באמבטיה היא מטביעה לי את הברווזים.

וכמובן, הצורה הראשונית לספר סיפור על פי אריסטו, ואי אפשר בלי להזכיר את צה"ל שבו כל דבר מתחלק ל-3.

למה השילוש הוא כל כך קדוש

הסיבה הקוגניטיבית
המוח שלנו לא נועד להיות יצירתי. מבחינה השרדותית התפקיד שלו הוא לספק לנו את היכולת לתפוס את המצב במינימום השקעת זמן ואנרגיה. לכן הוא עוזר לנו לראות את העולם בצורה שטוחה, נוחה לתפיסה וקלה להבנה, ולבצע את אותן פעולות מוכרות וידועות ברוטינה קבועה.

אם זה לא היה כך, היינו צריכים להכיר את העולם סביבנו כל בוקר מחדש, לבחון לעומק כל סיטואציה ולהשקיע הרבה זמן בניתוח המצב.

לכן כשהמוח שלנו מזהה דפוס, נוסחה או תבנית הוא ממהר לאמץ אותם בחום. הדפוס הזה כל כך קדום וראשוני, שכשנדמה למוח שהוא עלה על הנוסחה הוא חוזר עליה בלי לבדוק כל מקרה לגופו. ויותר מזה: לעיתים קרובות הוא אפילו "מתנדב" להשלים בעצמו את הפרטים החסרים במקרה הצורך.

נסו בעצמכם: לאמא של דני היו 3 ילדים – אברהם, יצחק ו…

 

דני!

הסיבה הנפשית
מטבענו אנחנו שואפים לאיזון פנימי. כשאנחנו מרגישים אי נוחות בדרך כלל נפעל להסיר את המכשול שעומד בדרכנו לחזור לאיזון. ברמה הפיזית, מי שרעב – יחפש אוכל. ברמה הרגשית, מי שמרגיש עצבנות או תסכול, יחפש על מי לפרוק אותם כדי שלא יכבידו עליו.

למשפט עם 3 פריטים יש יכולת תגמול מיידית: הוא מאוזן, דורש מעט קשב ויש לו קצב פנימי שמקל על ההבנה.

הסיבה הפרקטית
3 הוא המספר הקטן ביותר של פריטים שמאפשר ליצור סדרה. פחות מזה, מרגיש תקוע. יותר מזה, מרגיש כמו רשימת מכולת.

שלוש ארבע ו…

מבחינת הכתיבה שמניעה לפעולה השימוש בתבנית של 3 פריטים הוא יעיל מאוד להעברת המסר. הצגת 3 פריטי תוכן ברצף במשפט אחד מסייע לחדד, לחזק ולהבליט את המסר בדרך של חזרה בשינון.

השתמשו בחוק ה-3 בכל פעם שאתם נדרשים לפירוט. למשל, לפרט את התכונות או התועלות של המוצר או השירות שלכם.

לדוגמה: בפעם הבאה שאתם נכנסים לעיר עם המכונית, השתמשו בחניה באמצעות הטלפון הסלולרי. זה נוח (1), החיוב מיידי (2) ותוכלו להאריך את זמן החניה מכל מקום בלי לחזור לאוטו (3).

שימוש אפקטיבי נוסף בחוק ה-3 נעשה לצורך המחשת תהליכים. נסו להציג כל תהליך באמצעות 3 שלבים בלבד, ותעצימו את קליטת המסר בצורה דרמטית.

לדוגמה: נרשמים לבלוג ארכיטקסט (1), מקבלים כל שבוע טיפים, עצות וכלים מעשיים (2) ו… מתחילים להניע לפעולה.

עוד דוגמאות? קראו שוב את הפוסט מההתחלה, סמנו את כל המשפטים שכוללים את תבנית ה- 3 ותזכו בכלי מנצח.

 

2 תגובות
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי says:

    יואב אתה פשוט צודק בנושא. זה מדהים כמה המוח עובד בתבניות והשילוש הקדוש הזה ממש תופס – לא סתם בצבא הכל בשלשות :)
    אז ברצוני להסביר מדוע הפוסט הזה טוב בלשלוש חלקים:
    א- הפוסט מבוסס על הבנה של המבנה התפיסתי של המוח האנושי.
    ב- הפוסט מציין את האמת הגלויה שמוסתרת מתחת לאף שלנו.
    ג- צורת הכתיבה בפוסט מאפשרת הבנה של המסר.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *