32 אפשרויות ל'תוכן שמושך לקוחות'

בשנים האחרונות, אחד הענפים המתפתחים ביותר בתחום השיווק באינטרנט נקרא Content marketing. ובתרגום מאוד חופשי: תוכן שמושך לקוחות.

בארה"ב, כל חברה או עסק שמשווקים את המוצרים והשירותים שלהם באינטרנט, מכירים את התחום הזה ופועלים בו ברמה כזו או אחרת. ועכשיו, כמו בהרבה מקרים אחרים, הוא מטפטף לארץ.

אז מה זה בעצם Content marketing? זה אומר ליצור ולשתף בחינם תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך במטרה להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לקונים, ואת הקונים ללקוחות חוזרים.

כמובן שסוג התוכן שתשתפו – טקסט, וידאו, אודיו וכו' – קשור למוצר, לשירות או לרעיון שאתם רוצים למכור או לקדם.

כבר למדנו שתוכן ומידע מניעים את האינטרנט, כי אנשים מחפשים כל הזמן מידע חדש שיעזור להם לפתור בעיות, להעשיר את עצמם ולהתקדם. בצורה כזו, בעלי עסקים, חברות וארגונים שיוצרים ומשתפים תוכן עצמאי, אמין ובעל ערך – מספקים לאנשים הזדמנות להכיר, לחבב ולתת בהם אמון מספיק, כדי לרצות לעשות איתם עסקים.

יש מגוון רחב של אפשרויות להרוויח מהתוכן שלכם ולמשוך יותר ויותר לקוחות.

אז הנה 32 רעיונות, טקטיקות וערוצים ליצירת תוכן איכותי. כולם כאן במטרה לעורר בכם את התיאבון, הסקרנות והרצון להיכנס לעולם המרתק, המתגמל והאינסופי של ה- Content marketing.

1. בלוג הוא אחד מהדרכים הכי נפוצות להציג תוכן חינמי. נכון, זה לא קל לתחזק בלוג ולכתוב פוסטים חדשים באופן קבוע. ועדיין, בלוג היא פלטפורמה מוערכת שהתכנים בה זוכים לקשב גבוה מצד הגולשים, שחבל לוותר עליו.

2. קורס חינם של מספר שיעורים שנשלח בתדירות קבועה במערכת דיוור אוטומטית, היא דרך אפקטיבית לבנות אמינות, סמכות ומערכת יחסים אוהדת עם המנויים שלכם. במקום קורס, סדרת טיפים מעשיים וממוקדים היטב יעשו את אותה עבודה.

3. ניוזלטר. אתם לא חייבים עיצוב מאוד מושקע. כאן התוכן הוא מה שנחשב. שלחו ניוזלטר חודשי בעיצוב פשוט עם תוכן מעולה: מאמר חדש, טיפ מקצועי, ראיון שקיימתם, שאלות ותשובות, הפניה לסרטון, case study עם לקוח, תזכורת על אירוע קרוב וכו'.

4. דו"ח מיוחד שסוקר את מה שנעשה עד היום, את הגישות המקובלות ומציע זווית ראיה חדשה להתמודדות עם בעיה נפוצה בתחום.

5. סדרת פוסטים בבלוג שעוסקים כולם במילת מפתח מבוקשת בתחום שלכם יכולה להביא לכם הרבה תנועה איכותית וממוקדת.

6. מאמרים באתר מאמרים שכתובים בגובה העיניים ומציגים את המומחיות שלכם דרך טיפול בבעיות וכאבים שרלוונטיים לקהל היעד שלכם.

7. מצגות שהצגתם בכנס או בסדנה יזכו כאן ליותר חשיפה מאשר במחשב שלכם.

8. מדריך שפותח חלון לתחום שלכם עם עקרונות כלליים, למה חשוב לשים לב וממה להיזהר, איזה שאלות חשוב לשאול, כללי עשה ואל תעשה וכו'.

9. פוסט אורח בבלוג שפונה לקהל היעד שמעניין אתכם, יכול לתגמל אתכם בהרבה תנועה איכותית.

10. ערך בויקפדיה שאתם כתבתם יוסיף הרבה נקודות לאמינות ולסמכות המקצועית שלכם.

11. רכזו את הפוסטים הטובים שלכם בספר דיגיטלי. בתור התחלה, אתם לא חייבים למכור את זה כמו סת' גודין (לא קישור אפיליאייט), אבל זה בהחלט יכול להיות בונוס שמצורף לקניה של חומר אחר או תמורת הצטרפות לרשימת תפוצה.

12. להגיב בבלוגים, פורומים ואתרים בנושאים שקרובים אליכם זה גם תוכן. נסו להגיב בצורה רלוונטית, מקורית ומעניינת שנותנת עוד הזדמנות להכיר את השליטה שלכם בתחום.

13. case study שמציג עבודה מוצלחת שלכם עם לקוח או פרויקט מעורר השראה שנעשה בתחום שלכם.
case study טוב מציג את הרקע לפרויקט, הבעיה, האתגרים, פריצת הדרך, הביצוע והתוצאות.

14. סקרים הם דרך מצוינת להבין מה מעניין, מטריד ומניע לפעולה את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ובתגובה להעשיר אותם בדיוק בתוכן הזה.

15. הוסיפו דף בפייסבוק ששונה מהדף האישי שלכם כדי להוסיף חשיפה נוספת לתכנים שלכם.

16. יוטיוב זה ברור. הנה עוד דרך ליצור סרטון מעניין. קחו את אחד המאמרים הטובים שלכם, הפכו אותו למצגת פאואר פוינט, הקליטו בתוכנת לכידת מסך ויש לכם סרטון.

17. ועוד רעיון לסרטון: צלמו את עצמכם מקיימים סדרת ראיונות עם קולגה או מישהו אחר שמציבה אתכם בעמדת המראיין המומחה. אפשרות אחרת כמובן היא להתראיין בעצמכם.

18. יש לכם עוד חומרים טובים? הקליטו את עצמכם קוראים אותם ותהפכו אותם לסדרת תוכן של קבצי אודיו (פודקאסט). אנשים עסוקים אוהבים להקשיב לתוכן איכותי בזמן הנהיגה למשל, והפופולאריות שלהם גדלה כל הזמן. את החומרים אפשר להציע בחינם, כבונוס או לארוז את כולם יחד ולמכור במחיר מלא.

19. תוסיפו תמונות. איפה? איפה שאפשר. תמונות תופסות את העין ויוצרות בדרך כלל יותר סקרנות ועניין מטקסט. גם הכיתוב מתחת לתמונה זוכה לחשיפה גבוהה.

20. וובינר (web seminar) הפך בשנתיים האחרונות לכלי מאוד נפוץ ואפקטיבי להציג תוכן. מדובר בדרך כלל במצגת שקופיות שמועברת בשידור חי לקהל של צופים, עם אפשרות לשאול שאלות. אופציות נוספות הן לקיים ראיון עם אדם נוסף או לענות לשאלות שמפנים המשתתפים. יתרון נוסף הוא שאפשר לבנות מאגר של וובינרים מוקלטים, ולאפשר אליהם גישה כתוכן איכותי נוסף, חינם או בתשלום.

21. קיימו פאנל מומחים שמרכז את ה-5-6 האנשים המובילים בתחום שלכם לשיחה בהנחייתכם, כשכל אחד מהם נותן את הזוית האישית שלו.

22. פוסט שמכיל אוסף קישורים לפוסטים ומאמרים של אחרים ששווים קריאה. הלקוחות שלכם יעריכו את זה.

23. לכל תחום יש את ה-buzz words שלו. רק שלפעמים שאנשים לא בטוחים לגבי המושגים והמשמעות המדויקת שלהם. עשו סדר עם מילון מושגים של המושגים הנפוצים בענף שלכם.

24. אינפוגרפיקה היא דרך להציג נתונים ומידע באמצעות תמונות, איורים וסמלים. זהו תחום מלהיב שתופס תאוצה מחודשת למרות שהציורים הראשונים הופיעו במערות לפני כ-30,000 שנה.

25. אנשים עדיין אוהבים לקרוא חומרים מודפסים. שלחו חומר "אמיתי" כמו גלויה, ברכה או עיתון מודפס עם כותרות מותאמות אישית.

26. העשרה לא קשורה – סיפורים, סרטונים ומקרים חדשותיים מעולמות תוכן אחרים שהקהל שלכם בדרך כלל לא חשוף אליהם. וכמובן, להשתמש בסיפורים האלה כמטאפורות ואנלוגיות כדי לקשר אותם בחזרה לנושא שלכם.

27. סקירה (review) של התעשייה שלכם עם מיפוי של השחקנים הראשיים, המגמות, לאן השוק הולך ובקורת עניינית – תמצב אתכם כמובילי דעה.

28. סקירה או המלצה על ספרים, תוכנות וכלים בעלי ערך לקהל שלכם.

29. פנקו את המנויים שלכם בכלים שימושיים כמו תבניות עבודה, פורמטים מוכנים, מחשבונים, כלי תכנון באקסל וכו'.

30. קיבלתם תגובה מעניינת או המלצה בלתי רגילה מלקוח? זה יכול לעורר השראה במי שעוקב אחריכם ולחזק את הרושם לגביכם.

31. אפליקציות הן הדבר הכי נפוץ היום ברשת עם יותר ממיליון אפליקציות רק לסמארטפונים. כבר יש לכם אחת כזאת?

32. לא סתם משחקים אינטראקטיביים ומשחקים חברתיים היו אחד הטרנדים המובילים ב-2012. הם מציעים דרך ייחודית לספק ערך, ליצור מובילות בתחום ולחזק את הקשר עם הלקוחות לאורך זמן.

לסיכום..

זו לא רשימה מסכמת, והיא לא מתיימרת להקיף את כל האמצעים, הטכניקות והערוצים שיעזרו לכם להיחשף לעוד לקוחות באמצעות יצירת תוכן. אם אתם משתמשים בטקטיקות אחרות או שיצרתם תוכן מעניין בצורה אחרת אשמח לקרוא עליהן בתגובות.

הרעיון הוא להתחיל לייצר ולשתף תוכן כדי לאפשר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להכיר אתכם, לפתח כלפיכם אמון ואהדה ולסמוך על מה שאתם אומרים. כדי שבשלב הבא, כשתזמינו אותם לקנות את המוצר או השירות שלכם, הם ישמחו, בשם ההדדיות, לקנות ממי שנותן להם כל כך הרבה ערך בחינם.

 

מקור: http://www.copyblogger.com/creative-content-marketing/

 

6 תגובות
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי אומר:

    הרבה זמן לא שמענו ממך אז תכתוב יותר (-;

    הי מה דעתך על לעשות תחרות תוכן, אנשים יכתבו פוסטים איכותיים ויגישו לשיפוט הגולשים. הזוכה יקבל… משהו שאתה יכול להציע!
    בכל מקרה תוכן איכותי

    הגב
  2. Garth
    Garth אומר:

    An estate agents computer assignment help This comes from our ad serving technology and is used to track how many times you have seen a particular ad on our sites, so that you don't just see one advert but an even spread. This information is not used by us for any other type of audience recording or monitoring.

    הגב
  3. Friend35
    Friend35 אומר:

    I live here medical school admission essay In 1963, those "seasoned people" were A. Philip Randolph and Bayard Rustin, who birthed the idea of a Washington march to appeal for jobs and justice, and ultimately attracted 250,000 people. Today, the Rev. Al Sharpton and Martin Luther King III, who were 8 and 5 years old, respectively, in 1963, are the veterans who brought thousands to the Lincoln Memorial on Saturday. The King Center also has organized a ceremony on Wednesday, the actual march anniversary, when President Barack Obama will speak.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *