כתיבה שיווקית מניעה לפעולה
כשאנחנו מדברים על כתיבה שיווקית הכוונה היא שכשהלקוח הפוטנציאלי יקרא את הטקסט – הוא יעשה את הפעולה המבוקשת.
זה יכול להיות להירשם לרשימת תפוצה, להשאיר פרטים ליצירת קשר, לקנות את המוצר שלכם, להוריד מצגת או לשתף אחרים… בקיצור, כל פעולה שאתם מכוונים אליה.
אז איך כתיבה שיווקית מניעה לפעולה?
כדי לגרום לקורא לעשות את מה שביקשתם הטקסט צריך לגרום לו להבין שזה "שווה" לו.
וזה בסך הכל הגיוני. אפילו לילדים חשוב להבין "למה" לעשות את מה שמבקשים מהם (ונכון, "ככה" זו לא תשובה :).
אז הדבר הראשון שתרצו הוא טקסט שמספר לקורא מה יוצא לו מהשירות או המוצר שלכם. והדרך הכי טובה לעשות את זה היא לדבר בעיקר על התועלות של המוצר שלכם, ופחות על המוצר (ועוד הרבה פחות עליכם).
המסר שהטקסט צריך להעביר הוא לא מה המוצר/שירות שלכם עושה, אלא מה הוא עושה – למי שקונה אותו. מה ישתנה בחיים שלו. איך המוצר/שירות שלכם עוזר לו לפתור בעיה או להיות מי שהוא רוצה או להשיג את מה שהוא רוצה.
כל אחת מהדרכים טובה, ובלבד שהתועלות יהיו רלוונטיות ומשמעותיות בשבילו.
למשל, כתיבה שיווקית של מכונית שפונה לקהל צעיר תדגיש יותר תועלות כמו ביטוי עצמי וקלות תנועה בעיר, ופחות מסרים "משפחתיים" כמו בטיחות וחיסכון בדלק.
כתיבה שיווקית טובה היא כמו שיחה בין שני אנשים
מסר משכנע ומניע לפעולה פועל על הקורא בשני מישורים:
• עוזר לו לזהות את עצמו בטקסט וכך להבין שהמוצר/שירות רלוונטי בשבילו.
• מוביל אותו להזדהות עם הבעיה, הכאב או התשוקה שמתוארת, מה שמגדיל את
כח המשיכה של הפתרון (המוצר או השירות שלכם).
וכדי שזה יקרה, הטקסט פונה אל הקורא בגובה העיניים, בשפה דיבורית ובטון אישי. ממש כאילו מדובר בשיחה בין שני חברים.
זה לא הופך אתכם לפחות רציניים או מקצוענים, אבל זה כן יוצר אצל הקורא סקרנות, מעורר עניין ומגדיל את הנכונות להיענות לבקשה שלכם. כל מה שצריך כדי להניע אותו לפעולה.
רוצים שגם המסרים שלכם יניעו לפעולה? צרו איתי קשר ואדאג שזה יקרה!