USP – הכרזת העצמאות שלכם!

איזו מכונית בטוחה?

איזה חומוס עושים באהבה?

איזה מסטיק מונע עששת?

אם עניתם: וולוו, צבר ואורביט – אתם כבר יכולים להבין את החשיבות העצומה של ה-USP ביצירת מותגים ובבידול שלהם.

בהתחלה היו רק מוצרים. חלב, אורז, שוקולד. בשלב השני, כדי ליצור ביניהם בידול היצרנים התחילו להמציא למוצרים שמות. כך נוצרו המותגים.

יותר מאוחר, גם בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, התחילו להיטשטש ההבדלים בין המותגים בתודעת הצרכנים. עכשיו, היצרנים (או הפרסומאים שלהם) נדרשו להיות יותר יצירתיים כדי ללחזק את ההבדלים בין המותגים.

שם קליט ולוגו בולט כבר לא הספיקו. נדרש למצוא למותג הקשר ייחודי שיציג את המותג באור חדש ומפתיע. לספר את סיפורו בדרך שאיש מעולם לא עשה קודם לכן באותה קטגוריה.

כך נולד ה- USP או בהרחבהUnique Selling Proposition ובעברית: אמירה מכירתית ייחודית.

נכון, לכם אין מיליוני שקלים מיותרים להשקיע בבידול העסק שלכם. אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים שיהיה לכם USP, בייחוד שהוא הציר המרכזי שעליו תבנו את המסר השיווקי שלכם.

איך לבנות USP ב-4 שלבים

1. הכינו רשימה של כל התכונות והמאפיינים של השירות/מוצר שלכם. תכונה לרוב תהיה שם עצם (ניסיון, תכנה, שער), אובייקטיבית וממוקדת במוצר או בשירות. מאלף כלבים למשל יכול לכתוב: ניסיון רב, מאלף מוסמך, שירות גם בבית, תוצאות מוכחות, אילוף למגוון מטרות, מתאים גם לכלבים בוגרים וכלבים תוקפניים.

2. הפכו כל תכונה לתועלת. תועלת היא סובייקטיבית, ממוקדת בלקוח ולרוב מנוסחת כפועל (לחסוך, להגדיל, לעצב). שירות עד הבית זו תכונה. התועלת מנקודת המבט של הלקוח: זה מאפשר לי להישאר בבית ולחסוך הרבה זמן על נסיעה וחיפוש חניה.

3. בחרו את התועלת הרלוונטית ביותר לקהל היעד שלכם, מתוך רשימת התועלות שהכנתם – זה ה-usp שלכם!

4. כתבו כותרת שמניעה לפעולה – הפכו את ה-usp למשפט קליט ומנוסח היטב וזו תהיה הכותרת הראשית שלכם לדף הבית, דף מכירה, דף נחיתה, דיוור, מודעה וכו'.

 

4 תגובות
  1. שלום
    שלום אומר:

    תודה על הטיפים. השלב הרביעי הוא השלב הקשה. איך יושבים וכותבים את הכותרת הנכונה? לא פשוט העניין…

    הגב
  2. admin
    admin אומר:

    אתה צודק, אני אתייחס גם לכך. בקרוב יהיו מאמרים שידברו רק על נושא הכותרות ואיך לכתוב את הכותרת שמוכרת. תמשיך לעקוב..

    הגב
  3. אברהם שרון
    אברהם שרון אומר:

    ליואבי ערב טוב
    כל מאמר שלך אינו רק שיעור – זה ודאי, זה ברור- אלא סדנת אמן. תודה.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *