קצת על עצמי מה לכתוב – דוגמאות לדף אודות

דפי אודות מנצחים שיגלו לך סופסוף איך לכתוב על עצמך

דפי אודות לא זוכים בדרך כלל להתייחסות מיוחדת מצד בעלי האתר. לרוב הם חסרי יצירתיות, כתובים בטון רשמי וצפויים. וזה די מוזר, כי אם חושבים על זה לדף אודות יש השפעה גדולה על הרושם שהגולשים מקבלים עליכם. וכשהם מתלבטים אם להתחיל לקחת אתכם ברצינות, זה הדף הראשון שהם ירצו לקרוא.

אז מה הופך דף אודות רגיל לדף בעל ערך, כזה שמשרת גם את הצורך של הקורא וגם את המטרות השיווקיות שלכם? עיצוב מיוחד? תוכן מסקרן? יש דפים מעוצבים אבל התוכן שלהם לא מחבר אותך אליהם בשום צורה. ויש דפי אודות בעיצוב מינימלי, אבל התוכן שלהם מושך אותך פנימה.

הנה מספר דוגמאות מחו"ל ומהארץ לדפי אודות שעושים את זה קצת אחרת, מציבים רף גבוה ומזכירים שכשמדובר בתוכן, תמיד אפשר לחדש:

אני כאן בשבילך – ואני יודע איך עושים את זה

copyblogger דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – זה לא איך לכתוב על עצמי, אלא מה אני יכול לעשות בשבילך או מה עשיתי בשביל אחרים

זה לא מי אני, אלא מה אני יכול לעשות בשבילך או שעשיתי לאחרים. הנה איך ש-Brian Clark פותח את דף האודות שלו ב- Copyblogger, מהבלוגים הנקראים והמוערכים ביותר בנושאי כתיבה ותוכן:

Want more traffic, links, subscribers, and a profit-generating website? Copyblogger gives you the advice and solutions you need to succeed

שני משפטים פשוטים שמספרים את כל הסיפור: יש לנו את מה שאתם צריכים, כדי להשיג את מה שאתם רוצים.

דוגמא נוספת אפשר לקחת מ- ProBlogger של Darren Rowse

About ProBlogger - @ProBlogger דוגמה לדף אודות

דוגמא לדף אודות – הפוקוס על תועלת לקורא

Darren Rowse הוא מהבלוגרים הידועים ביותר ברשת והבלוגים שלו, שמהם הוא מתפרנס, זוכים לפופולאריות עצומה.

שימו לב, שלמרות שכל דף האודות חוץ מהמשפט הראשון, כתוב בגוף ראשון, עדיין הפוקוס הוא על התועלות לקוראים.

וכך זה מתחיל:

Welcome to ProBlogger.net – a Blog that helps bloggers to add income streams to their blogs.

My name is Darren Rowse and I’m a full time Blogger making a living from this new and dynamic medium from blogs like Digital Photography School, FeelGooder and TwiTip

כדאי לקרוא את כל הטקסט ולהתרשם מהנימה הנינוחה, הפניה הידידותית והכתיבה המשעשעת.

הוכחה חברתית – תראו מה כותבים עלי

לכתוב מה אנחנו יכולים לעשות בשבילך זה מצוין. אבל להציג הוכחה למה שעשינו לאחרים – זו תוספת מאיצת-אמינות. הוכחה חברתית מתייחסת להמלצות של לקוחות, טסטמוניאלס, אזכורים בתקשורת וכל התייחסות אותנטית אחרת.

timferriss דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – איך אחרים כותבים עליי

דף האודות של Tim Ferriss, שלימד את כל העולם איך לעבוד 4 שעות בשבוע, נפתח בצורה לא שגרתית: בהמלצה חמה של לקוח מרוצה.

שאר הדף ממשיך באותו קו ומכיל רשימה מרשימה מאוד של המלצות, תארים והישגים.

כמובן שזה עוזר אם אתם מצוטטים בכל מדיום אפשרי, אבל גם המלצה אחת, רהוטה ואותנטית מלקוח מרוצה יכולה לעשות את העבודה בדף האודות שלכם.

tumblr דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – דוגמאה מספרית להצלחה של tumblr

דף האודות של Tumblr עושה שימוש מצוין במוטיב ההוכחה החברתית והאישור החיצוני:

• בראש הדף מוצגים בגדול מס' הבלוגים, מס' הפוסטים וכמות הפוסטים היומית.

• בהמשך מוצגים עשרות בלוגים כדוגמה למה שאפשרי

• ובתחתית הדף 10 ציטוטים נבחרים של כלי תקשורת מובילים שבעצם מסבירים מה זה הדבר הזה

ציר הזמן – מאיפה באנו ומה עשינו

כשחברה רוצה להציג את ההתפתחות שלה לאורך עשרות שנים – הצגה על ציר הזמן היא דרך נהדרת לספר את הסיפור שלה.

seomoz - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – ציר זמן

חברת seomoz היא מחברות קידום האתרים המקצועיות ביותר, שמציעה כלים פופולאריים לקידום אתרים ומנהלת את קהילת ה-seo הגדולה בעולם.

רוצים לדעת איך היא הגיעה לזה? ציר הזמן בדף האודות מציג את אבני הדרך המרכזיות בעלילה.

ikea - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – שימוש נוסף בציר זמן

גם איקאה מציגה ציר זמן, הרבה יותר מפורט ועם תיאור של תחנות הזמן מדי כמה שנים.

אני אוהב את הכתיבה של איקאה, והיה לי העונג לכתוב את הטקסט לשילוט בתוך החנות הראשונה שלהם בארץ.

סגנון הכתיבה המיוחד של הקטלוג של איקאה ממשיך גם כאן. למשל, ב-1985 נפתחה החנות הראשונה של איקאה בארה"ב. וכך הם כותבים:

"בתחילה, לא היינו בטוחים שארה"ב צריכה איקאה בכלל. אחרי הכול , מה אנחנו כבר יכולים להציע למדינה שיש לה כבר הכול ???

אבל גילינו שיש צורך בכל מקום לריהוט יפה מושך איכותי ומועיל אשר מתאים לכל כיס".

adidas - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – מציגים ציר זמן אינטראקטיבי ואינטואיטיבי

אבל ציר הזמן לא חייב להיות רק עובדות ומספרים, כמו שמוכיחה אדידס, שמציגה קו זמן אינטראקטיבי ואינטואיטיבי, שאם יש לכם זמן, תמצאו בו עניין לשעות.

הי, אנחנו יודעים גם לצחוק על עצמנו

הרופאים ממליצים לצחוק, והיה טוב אם יותר חברות היו מאמצות את זה ומפסיקות להתייחס לעצמן כל כך ברצינות. לפחות כלפי הרשת.

mailchimp - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – עם הומור

MailChimp מספקת שירות אימייל מרקטינג. אחרי פיסקת פתיחה שיווקית, שבו היא מצהירה שהיא הכי טובה בעולם, מגיעה הפסקה השניה:

But enough about us—let's talk about you. Whether you own a business or manage email newsletters for clients, you need an email–marketing service that takes care of the complicated stuff so you can focus on your job.

תוסיפו לזה את התמונה של הקוף-הדוור ותבינו לבד במה מדוור.

תגובה ציונית הולמת אפשר לקבל מהאתר של מזבלה, שדואגים מהיום הראשון שלהם באוויר להבהיר שהם כאן כדי ליהנות.

וכך הם מתחילים את דף האודות:

אודות – פלצני:

סוכנות הקריאייטיב מזבלה הינה סוכנות הפרסום המדוברת ביותר בישראל מבין כל משרדי הפרסום הישראלים וכן המעוטרת ביותר מבין משרדי הפרסום העצמאיים. פרויקטים של הסוכנות הופיעו בכל ערוץ טלוויזיוני, עיתון או אתר אינטרנט על פני כדור הארץ וזכו לעשרות מיליוני צפיות ביו טיוב. מדי יום מספקת הסוכנות שירותי קריאייטיב לעשרות מפרסמים מ-3 יבשות שונות, שירותים אשר בעיני רבים נחשבים לבלתי-אנושיים ומגדירים מחדש את היכולות הקריאייטיביות של המוח האנושי.

ואחרי הפסקה הפלצנית מגיע הטקסט האמיתי שכולל פחות או יותר את אותן עובדות אבל נשמע הרבה יותר משכנע.

עיצוב, אבל לא רק (דרך אחרת איך לכתוב על עצמי)

reifman - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – מעוצב להפליא

Andrew Reifman הוא מעצב אמריקאי. בדף האודות שלו חוץ מהעיצוב המקסים והדמות שלו שמרוחה על כל הדף בפוזה מגניבה, אני אוהב בעיקר את אופן ההצגה של התוכן: עובדות על עצמי בבולטים, והצגת רמת המיומנויות בסרגל אחוזים, כמו זה שמלווה לפעמים מילוי שאלון/פרופיל ומראה כמה עוד נשאר לך להשלים.

נותנים כבוד לכותרת

gummisig - דוגמה לדף אודות

דוגמה לדף אודות – הכותרת שמסבירה מה קורה פה

כמאמין גדול בתרומה של כותרת טובה להנעה לפעולה, אני לא יכול להתעלם מדף האודות של Gummisig שנותן כבוד גדול לכותרת.

מעבר לקטע העיצובי, אחרי הכל זה אתר של מעצב, הכותרת היא בעצם סוג מתוחכם של טיזר מצחיק, שמתכתב עם התמונה שלו, וגם נותן את התשובה לשאלה מי זה בעצם.

יש הרבה דוגמאות לדף אודות, מה שלכם?

אפשר לספר את הסיפור שלכם בהרבה צורות. בגוף ראשון, בגוף שני, דרך המלצות של צד שלישי, על ציר הזמן או בדרך עיצובית מיוחדת.

תבחרו מה שתבחרו כדי להציג מי אתם, רק תעשו את זה מעניין, מועיל ומניע ליצור איתכם קשר.

7 תגובות
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי says:

    הי יואב,
    קראתי את הפוסט מזמן – בתקופה שהתחלתי להשקיע קצת באתר האישי שלי ועשיתי שינויים בדף אודותי לאור המלצותיך ונראה לי שהרווחתי מזה, אז תודה.

    לגבי כתיבת דף אודות, מדובר בעשייה מורכבת, בעיקר כאשר מדובר באודתי אישי היות והאדם שכותב את המסמך צריך לבחון את עצמו ואת פועליו וקשה במידה שווה (בדרך כלל הקשה ביותר) לדעת לתאר עצמו באופן חיובי ורחמנן נלצן גם מפרגן. תתפלא כמה אנשים מתקשים לפרגן לעצמם. הרבה פעמים הם יורים לעצמם ברגל ו"מוכרים עצמם בזול" (לא מעריכים עצמם מספיק) או מגזימים וכותבים סיפור אגדות שאף אחד לא קונה.

    ועוד טיפ קטן שאספתי באחד הבלוגים הרבים בהם ביקרתי – מומלץ לתת לדף אודותי שם שגם מייצג אותך או את המוצר וכך להרוויח ייחודיות ועוד אזכור של המותג/מילות מפתח באתר שלך: במקום אודותי לכתוב אודות מוישה גרוייס או להכיר את שמוליק, או ללמוד על במבי הובלת אקספרס וכו'.

    נ.ב.
    אשמח יואב אם תתן מבט בדף אודותי שלי ותתן משוב והצעות לשיפור כנ"ל לגבי אחרים שמבקרים בפוסט שלך.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *