איזה סלוגן לעסק יעשה בשבילכם את העבודה?

כל מה שרציתם לדעת על כתיבת סלוגן לעסק (כולל דוגמאות, ברור)

הטלפון מצלצל.

– שלום, אתה קופירייטר?
– (אני): כן
– אני צריכה סלוגן
– (אני): למה את מתכוונת?
– נו, למשפט מתחת לשם של העסק שלי
– (אני) אוקי, ומה את רוצה להגיד בסלוגן?
– שתיקה..

כל בעל עסק או חברה יודעים שכחלק מהמיתוג של העסק מקובל להציג גם סלוגן.
הסלוגן זה המשפט שממוקם בדרך כלל מתחת ללוגו (השם של העסק).

אבל מה זה אומר סלוגנים של חברות?

אני בכוונה לא מתרגם סלוגן לסיסמה, למרות שברוב המקרים זו הכוונה. אבל זה כמעט תמיד בגלל שמי שרוצה "סלוגן" או "סיסמה", פשוט לא מכיר את האפשרויות האחרות.

אז בואו נעשה סדר בין כל המשפטים שאנחנו מוצאים מתחת או ליד הלוגו של חברות ועסקים.

כל עסק רוצה שיהיה לו מיצוב ברור. כמובן, את המיצוב שהוא רוצה. מיצוב הוא האופן שבו הלקוח הפוטנציאלי שלי תופס אותי. איך הוא רואה אותי. מה שהוא חושב ומרגיש כלפי – זה המיצוב שלי. התדמית שלי בעיניו.

בדרך כלל המילה הראשונה שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על מותג מסוים – זה המיצוב שלו בעיניכם. ככה אתם תופסים אותו או מרגישים כלפיו.

מיצובים לדוגמה של עסקים או מותגים יכולים להיות: הוא מקצוען אמיתי, זו חברה צעירה ומגניבה, היא תמיד מביאה פתרונות יצירתיים, לרשת הזו יש שירות מעולה וכו'.

סלוגן, הגדרה או שורת מיצוב – מצאו את ההבדלים

הכל התחיל מזה שכדי לעזור ללקוחות לגבש את התפיסה הרצויה כלפי העסק או המותג, בעלי עסקים וחברות התחילו לכתוב משפט קצר בצמוד ללוגו. כך נוצר הסלוגן.
אבל במשך השנים נוצרו על המשפט הזה מספר ואריאציות, כלשכל אחת היתרונות שלה:

סיסמה
הגדרה
שורת מיצוב

כדי להסביר מה אומרת כל אחת מהאפשרויות, הנה קטע ממודעה שהתפרסמה בעיתון לקראת כנס כלשהו. בשורת החסויות מוצגות מספר חברות, ומעניין לראות לאן כל חברה לוקחת את המשפט שלה:

סלוגנים של חברות

דוגמאות לסלוגנים של חברות

קבוצת אלדד פרי: הופכים את הבלתי ליאומן. זו סיסמה קלאסית. כשאני קורא את הסיסמה היא לא עוזרת לי להבין מי זו הקבוצה, מה היא עושה ומה היא עושה בשבילי. אבל היא כן משאירה אצלי את הרושם שיש לה ביטחון עצמי, שכנראה יש לו על מה להישען. ואולי גם סקרנות לבדוק מי זה האלדד פרי הזה (קבוצת אחזקות בינלאומית).

אז סיסמה תציג בד"כ תועלת, ייחודיות או מאפיין יוצא דופן של החברה, המוצר או השירות.

רמי לוי שיווק השיקמה: סל הקניות הזול במדינה: זו שורת מיצוב קלאסית שהמטרה שלה היא למצב את רמי לוי כסל הקניות הכי זול במדינה. כך שגם אם זו הפעם הראשונה שאני נתקל בשם רמי לוי עכשיו ברור לי מה יש שם בשבילי – סל הקניות הזול במדינה.

קבוצת עמל: מיסודה של ההסתדרות החדשה. גם זו שורת מיצוב. אף מילה על חינוך, על תלמידים או על מצוינות. כן על ההסתדרות החדשה. למה? כי קבוצת עמל כנראה רוצה שנזהה אותה עם גוף חזק ונבין שהיא לא סתם רשת בלי גב ומוניטין.

אז התפקיד של שורת המיצוב הוא בד"כ לחזק את המיצוב של החברה כמובילה בתחום או בנישה שלה.

שפיר: הנדסה. ייזום. תעשיות. זו הגדרה קלאסית שאומרת בפשטות מהם תחומי הפעילות של החברה. למי זה מתאים? בעיקר לעסק חדש או לא מספיק מוכר שרוצה שיהיה ברור לכל מי שפוגש אותו קודם כל מה הוא עושה (במקרה הזה שפיר היא חברה ותיקה).

ההגדרה, כמה פשוט, באה להגדיר מה בעצם החברה עושה. ניתן להוסיף שם תואר להגדרה, אבל בקטנה, כדי לא להפוך לשורת מיצוב.

כמה דוגמאות משלי מתוך מאות שיצרתי במהלך השנים

סלוגן לעסק

אתה לא לבד בעסק הזה (הרשות לעסקים קטנים)
צה"ל מחזק את הנגב (עיר הבה"דים)
נרוסין. הכאבים עוצרים בכתום (טבע)
Post-it. מסדר לך את החיים (M3)
רווח נקי לך ולסביבה (קארדו שוברים דיגיטליים)
הרגע נקטף (פרסקו)
טבעות האירוסין של רותם קולקשיין. היא תרד על הברכיים

שורת מיצוב

רשת הפרחים של ישראל (zer4u)
בונים איכות חיים (מ. אביב)
קודם כל הקניון הגדול (הקניון הגדול בפ"ת)

הגדרה

מרכז יום לטיפול בנוער נפגע סמים (עמותת עלם)
המרכז לחומרי עיצוב ואדריכלות מתקדמים (Materia)
פתרונות מדויקים למשאבי אנוש (hrsystem)

אז מה הסלוגן לעסק שלכם?

למרות החלוקה לסגנונות שונים עסק יכול בהחלט להחליף את המשפט במשך הזמן.
להתחיל מהגדרה או שורת מיצוב ובהמשך, או בזמן פעילויות שיווקיות נקודתיות,
להשתמש בסיסמה יצירתית.

עכשיו אתם יודעים איזה סוגי משפטים יש ויכולים לבחור את המשפט שהכי מתאים למטרות השיווקיות שלכם, בכל שלב ובכל נקודת זמן.

5 תגובות
  1. אורנה
    אורנה says:

    הללויה, הסבר מעולה.
    מה דעתך על לכתוב גם שורת הגדרה וגם שורת סלוגן?

    הגב
  2. שגית בן נון
    שגית בן נון says:

    הסבר מפורט חשוב ומעולה….תודה רבה
    יכול לתת דוגמאות למשל לחברות לניקוי שטיחים?

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *