9 תשובות לשאלה: איך להפוך את דף ה-FAQ לאחד הממירים באתר

מה אתם עושים כשבזמן הגלישה באתר מתחילות להתעורר אצלכם שאלות, ואין לכם כוח לחפש את התשובות עליהן ברחבי האתר. אני מחפש את דף ה"שאלות נפוצות". אני לא יודע למה אבל לא מוצאים את הדף הזה ביותר אתרים. והאתרים שכן מציגים דף שאלות נפוצות לא מנצלים אותו כמו שצריך, כדי למנף אותו למטרות השיווקיות של האתר. כי אם הוא עשוי כמו שצריך, דף התשובות לשאלות נפוצות (Frequently Asked Questions) הוא אחד מהדפים הנצפים באתר. והסיבה לכך היא שבדף הזה הגולש מוצא את מה שהוא רוצה במקום אחד: התשובות הכי רלוונטיות לגבי היבטים חשובים של המוצר/שירות.

 1. מה היתרון של דף שאלות ותשובות(FAQ) באתר שלי?

מבחינתך, דף השאלות נפוצו, היא דרך אלגנטית:

• להבטיח לגולש גישה קלה ומהירה למסרים שחשוב לך להעביר

• להדגיש פעם נוספת נקודות חשובות שאולי נבלעות בתוכן האתר

• להציג מידע חוצה קטגוריות, שלא נמצא לו הקשר תוכני אחר בין דפי האתר

• לענות מראש על שאלות שאולי יתעוררו לגולש תוך כדי קריאה

זאת הזדמנות מצוינת בשבילך:

• לחזור שוב על כל היתרונות בצורה תמציתית וחכמה

• להחליש התנגדויות ע"י מתן מענה מראש לטיעוני נגד אפשריים

• לקשר ישירות לדפים החשובים (או הממירים) באתר

 2. על איזה שאלות בעצם אני אמורה לענות?

כתבי רשימה של כל הנקודות שחשוב לך להדגיש. עכשיו, נסחי אותן בצורת שאלה – ועני עליהן. מובן שאם יש שאלות נפוצות אמיתיות שאת נשאלת, זה המקום להציג אותן ואת התשובות עליהן.

 3. בדפי המוצרים הקפדתי על כתיבה שיווקית. מה נכון לגבי הדף הזה?

בניגוד לטקסט שיווקי, התשובות לשאלות צריכות להיות מנוסחות בצורה ישירה, עניינית ונטולת סופרלטיבים. הפניה, גם בניסוח השאלה, היא בגובה העיניים והטון אמפתי ומבקש לעזור. זה לא המקום להגביר את הווליום של המכירה. זה לא אומר שהיא לא קיימת. היא פשוט לובשת צורה אחרת.

4. איך להוסיף עניין לשאלות?

נפגשת פעם עם סוכן ביטוח? שמת לב שלכל סיטואציה אפשרית יש לו סיפור שממחיש בדיוק את הנקודה? דרך בדוקה להוסיף עניין היא לנסח את השאלות בגוף ראשון, ולהקדים לשאלה סיפור אישי או תיאור של בעיה.

5. איך כדאי להציג את השאלות והתשובות?

שאלה טובה.. דרך אחת היא להציג קודם את רשימת השאלות בצורת לינקים. לחיצה על השאלה תזרוק אתכם לתשובה שנמצאת בהמשך הדף. אל תשכחו להוסיף בצד אפשרות לחזור לרשימת השאלות ("בחזרה למעלה") כי אחרת הגולשים יצטרכו לגלול כל הדרך חזרה אחרי כל תשובה. לא כיף.

האפשרות השניה מתחילה אותו דבר. מציגים קודם רק את השאלות, אלא שלחיצה על התשובה מציגה את התשובה מתחת לשאלה.

האפשרות השלישית מודגמת כאן. השאלות והתשובות מוצגות ברצף אחת אחרי השניה. במקרה כזה, מומלץ להבליט את השאלות, אפשר גם ע"י צבע שונה, ולהוסיף רווח כפול בין התשובה לשאלה שאחריה.

6. ואם יש לי הרבה שאלות נפוצות?

קבץ את השאלות לפי קטגוריות – "מדיניות החזרות", תמיכה טכנית" וכו'.

7. מה אורך התשובה?

התשובה הקצרה: להשתדל עד 6 משפטים. תשובה ארוכה: לשמור על קצב ועניין. אם את מרגישה שהתשובה ארוכה מדי, נסי לחלק אותה ל-2 תשובות.

8. באיזה סדר להציג את השאלות?

כשאנחנו מנסים לחשוב על שאלות נפוצות באופן טבעי אנחנו כותבים את "מה שעולה בראש". אבל באתר אנחנו צריכים לחשוב על סדר ההצגה של השאלות והתשובות. מה הקו המנחה? כרגיל, הרלוונטיות לגולש. סדר את השאלות החשובות ללקוח בסדר יורד.

9. איך לסיים את הדף?

דינו של דף תשובות נפוצות הוא כדין כל דף אחר. כלומר, אסור לו להסתיים כ-dead end אלא חייבת להופיע בסוף הטקסט קריאה ברורה לפעולה: השארת פרטים, מעבר לדף רכישה או הצטרפות לבלוג

1 תגובה
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי says:

    מגניב יואב, הפוסט הזה בדיוק בשבילי, לקרוא וליישם. אקח את ההמלצות שלך ואיישם אצלי באתר. כמו שאמרת זו דרך טובה גם להוסיף תוכן וקישורים לדפי מפתח באתר ו/או להזמין את הגולש לאינטראקציה אתך
    תודה על הפוסט

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *