3 מפתחות לכתיבת שורת נושא אפקטיבית לאימייל

אם אתם משתמשים באימייל כדי לקדם את המוצר, שירות או הרעיונות שלכם בקרב רשימת תפוצה, כמעט מיותר להסביר את האפקטיביות של דיוור באימייל.

כשהוא כתוב בצורה נכונה, שיווק באימייל הוא אחד מערוצי השיווק בעלי שיעור ההמרה (conversion rate) הגבוהים ביותר.

ועדיין, תוכן מסקרן, משכנע ומניע לפעולה ככל שיהיה, בגוף האימייל או בדף הנחיתה שמקושר אליו – צריך להיקרא.

מה שאומר שהתחנה הראשונה והקריטית ביותר, שתקבע אם, כמה ומתי יקראו את האימייל שלכם היא שורת הנושא של האימייל.

דמיינו דפיקה בדלת. אתם ניגשים לפתוח. מישהו שם תובע את תשומת ליבכם. אתם אולי מציצים קודם בעינית או שואלים "מי שם" אבל, מנומסים שכמותכם, די ברור לכם שבכל מקרה תפתחו את הדלת.

כשאימייל נוחת בתיבה שלנו, מישהו שם רוצה להגיד לנו משהו. אבל בשונה מהדלת שלנו בבית, מעל הדלת הזו יש 'שורת נושא' שהתפקיד שלה היא להגיד לנו מי עומד מאחורי הדלת ומה הוא רוצה. זה אמור לעזור לנו להחליט אם אנחנו רוצים לפתוח או להגיד "תודה, כבר תרמנו במשרד".

אז איך כותבים שורת נושא מניעה לפעולה?

הנה כמה עקרונות שיעזרו לאימיילים שלכם לבלוט מעל לשאר האימיילים בתיבת הדוא"ל של הנמענים שלכם, ולגרום להם לפתוח את ההודעה.

1. קודם כל להזדהות

מכירים את הילד שדופק בדלת וכששואלים אותו מי זה, הוא עונה: זה אני?

אז בדיוור במייל זה אותו רעיון: כדי שיפתחו לך צריך להמשיך ולהזדהות, גם אם מדובר ברשימת התפוצה שלכם.

הנה כמה רעיונות איך להקל על המקבל להבין מיד שהאימייל הזה הוא מכם או לפחות שיש לכם קשר אליו:

זה אני – למרות שזה כמעט מובן מאליו, וודאו שהשם שלכם או השם המסחרי/שיווקי שלכם מופיע בשדה 'מאת' ששמור לשולח.

זה אתה – אם מערכת הדיוור שלכם מאפשרת זאת, התחילו מדי פעם את שורת הנושא עם שם הנמען. שימוש קבוע לא מומלץ כדי לא להיחשד בדביקות יתר, אבל עדיין, אנשים אוהבים לקרוא על עצמם, וזו הסיבה שאין נמען שיראה את שמו ולא יפתח כדי לראות לפחות במה מדובר.

זה הנושא – אם מדובר באימיילים שעוסקים באותו נושא או ששייכים לאותה סדרת מסרים, פתחו את שורת הנושא באותן מילים: טיפ מס' 1, [אשפי הכותרות] וכו' כדי שהמנויים שלכם יזהו אתכם מרחוק.

2. שורת נושא היא כמו כותרת

שורת הנושא היא כמו כל כותרת, שהתפקיד שלה הוא לגרות ולסקרן אותנו מספיק כדי שנרצה להמשיך לקרוא. וכמו כל כותרת טובה, כדאי שבשורת הנושא יופיעו אחד או יותר מהמוטיבים הבסיסיים הבאים:

ייחודיות – האם שורת הנושא מציגה הבטחה ייחודית?

רלוונטיות – האם הקורא מוצא ערך בהבטחה הזו?

סקרנות – האם הקורא מוצא עניין בשורת הנושא?

בהירות – האם הקורא מבין בדיוק מה מובטח לו?

דחיפות – האם הקורא מרגיש צורך לפעול עכשיו?

ובאופן יותר ספציפי:

עדיף ברור ורלוונטי – כשמדובר בשורת הנושא עדיף להתמקד במסר רלוונטי וסופר ברור, גם על חשבון הייחודיות והדחיפות. יש מספיק משווקים ששולחים הודעות עם הצעות ייחודיות למימוש מיידי. קוראים להם ספאמרים. ובכל מקרה, אם אתם עובדים נכון, הנמענים שלכם כבר יודעים שלאימיילים שלכם יש הרבה ערך עבורם.

דחוף כשזה רלוונטי – אתם לא רוצים להיתפס כמי שצועקים 'זאב זאב' כלומר, מפזרים הבטחות ללא כיסוי אמיתי או מאיצים לפעול עכשיו ללא סיבה אמיתית. אבל אם זו באמת הצעה מוגבלת בזמן או זה הזמן הנכון לפעול, שורת הנושא היא המקום להדגיש את זה.

3. הטון והסגנון

למרות שהעקרונות הבסיסיים של כתיבת שורת נושא דומים לעקרונות של כתיבת כותרות, ההקשר הוא שונה.
עם הנמענים ברשימת הדיוור יש לכם כבר סוג של מערכת יחסים. ולכן, שורות נושא שאולי לא היו עובדות טוב ככותרות, עדיין תובלנה לפתיחת המייל בגלל ההיכרות המוקדמת עם הערך של התכנים שלכם.

בשונה מכתיבת כותרות לדפי נחיתה, דפי מכירה, פוסטים או מאמרים שיווקיים, בכתיבת שורת נושא אתם יכולים להרשות לעצמכם סגנון יותר משוחרר ולכתוב בצורה יותר חופשית כדי למשוך תשומת לב: לכתוב בצורה טיזרית, בטון נון-שלאנטי או בסגנון הפוך-על-הפוך שדווקא מעצים את המסר שלכם.

לסיכום..

המטרה שלכם ברורה: לגרום לכמה שיותר נמענים לפתוח את האימיילים שלכם.

הדרך לשם עוברת בשורת הנושא שלכם שמייצרת הבנה ברורה ומידית אצל הקורא מי שולח, מה הוא מציע ולמי זה מתאים. ולבסוף, כתבו את זה בצורה מסקרנת ומעניינת ותזכו בהגדלה ניכרת של אחוז הפותחים את האימיילים שלכם.

1 תגובה
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי אומר:

    ההמלצות שלך נכונות ומדויקות אבל מניסיון שלי (ואני רשום להרבה רשימות דיוור) זה מישני לרושם /והסיבה שלשמה נרשם האדם לרשימת הדיוור מלכתכילה.
    א- נרשמתי כי נדרשתי כדי לקבל משהו – אין סיכוי שאפתח את המייל ולא משנה מה כתוב בכותרת.
    ב- נרשמתי כי התרשמתי מהאתר/מאמר/כותב המאמר – במקרה זה אפרגן ואפתח את המייל גם אם הכותרת לא הכי משהו ורק אז אחליט אם רלוונטי או לא.
    מסקנה שלי = כדאי להשקיע בכותרת המייל אבל לא יותר מדי – עדיף להשקיע בתכנים איכותיים שיקנו את הלקוח ויהפכו אותו לאוהד

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *