28 תוספי שכנוע שיהפכו כל טקסט לאפקטיבי יותר

מדהים. לפעמים כשעושים דברים כמו שצריך הם פשוט… עובדים. כמו שצריך.
אתם רוצים לכתוב טקסט משכנע שיגרום לאנשים לעשות את מה שאתם רוצים. זה ברור. מה שפחות ברור לכם זה איך לעשות את זה.

אז הנה, 28 תוספי שכנוע שיעזרו לכם להפוך את הטקסט שלכם לאמין, מעורר הזדהות ומניע לפעולה ואת הקוראים שלכם – ללקוחות.

1. כתבו קודם כל את הכותרת הראשית – זה יעזור לכם להתמקד במסר ולהגיע ללב העניין.

2. הציגו בכותרת תועלת ייחודית, משמעותית ורלוונטית לקהל היעד.

3. אל תתחכמו – כתבו כותרת מדויקת, בגובה העיניים, לא מתלהבת ובשפה של הקוראים.

4. המשיכו עם כותרת משנה – זה המקום לפרט ולבסס את ההבטחה של הכותרת.

5. השקיעו בפסקת פתיחה – היא החוליה השניה בחשיבותה בשרשרת ותחזק את העניין של הקורא בטקסט.

6. השקיעו בפסקת סיום – זה המקום לחזור על התועלות העיקריות ולחזק את הביטחון של הקורא לקראת ביצוע הפעולה.

7. הצביעו על הפער בין המצב הרצוי למצוי – הדגימו לקורא איך השימוש במוצר או השירות שלכם יהווה עבורו את הגשר להשגת הפתרון או היתרון.

8. אל תאכזבו – הצגתם בכותרת הבטחה מעוררת סקרנות, עניין והשראה? וודאו שהטקסט מספק מספיק סיבות להאמין לכם כדי לזכות באמון של הקורא.

9. ספקו סיבות להאמין – הוסיפו המלצות לקוחות, נתונים כמותיים וסיפורי הצלחה שיעזרו לקורא להאמין להבטחה שהצגתם.

10. ספקו אישור חברתי – הציגו עדות של לקוח מפורסם, סקרים מחמיאים ותחזיות עדכניות שיאשרו לקורא שהוא עושה את הדבר הנכון כשהוא נענה לקריאה לפעולה.

11. הוסיפו סיפור אנושי – שלכם או של מישהו אחר שיסייע לקורא לזהות את עצמו ולהזדהות עם המסר.

12. הוסיפו רגש – איפה? איפה שאפשר. כאב, תסכול, חשש, הומור, שמחה הופכים את הקוראים ליותר קשובים ואת הטקסט שלכם ליותר אפקטיבי.

13. כתבו כמו שהלקוח שלכם מדבר – טקסט בגובה העיניים, בטון המתאים ובפניה הנכונה ידבר יותר אל הקורא, יעורר בו יותר עניין ויוביל ליותר מעורבות.

14. ודאו שהפוקוס על הלקוח – מספר הפעמים שהשתמשתם בטקסט ב'אני' או 'שלי' במקום ב'לך' ו'עבורך' צריך להיות הרבה יותר נמוך.

15. הגדירו את התגובה הרצויה ביותר – השארת פרטים, הרשמה, הורדת תוכנה וכו' זה מה שאתם רוצים לקבל מהקורא. בנו את כל הטקסט כדי להשיג את התגובה הזו.

16. הציגו קריאה לפעולה – ברורה וחד משמעית של מה מצופה מהקורא לעשות. ושוב, למה זה כדאי לו.

17. תַבלו באנלוגיה או במטפורה – כשהן מדויקות ולקוחות מהעולם של הקורא, אלו הן צורות ביטוי חזקות ביותר, שמקלות על הקורא להבין את הפתרון ולחיות את השיפור במצבו.

18. הוסיפו צבע – השתמשו בשמות תואר כדי לחזק את המסר ולצייר לקורא תמונה מוחשית יותר.

19. הפכו פאסיבי לאקטיבי – במקום "הבדיקה תיעשה ע"י רופא מומחה", כתבו "רופא מומחה יבדוק אותך". יותר ידידותי, קליל ואמפטי.

20. זכרו את כוח הקסם של המספר שלוש – חזרו על המסר 3 פעמים בניסוחים שונים. למוח שלנו קל יותר לזכור את זה. 3 הדובים, 3 החזירונים, 3 המוסקטרים, זוכרים?

21. ותרו על פסקת הפתיחה – אם אתם רק 'מציגים רקע' לדברים שלכם במקום לדבר עליהם כבר במשפט הראשון – זה הסימן להתחיל מהפסקה השניה.

22. חלקו לפסקאות לפי נושא מלוות בכותרות משנה – הזדמנות נוספת להקל על הקריאה ועל ההפנמה של עיקרי הדברים.

23. השתמשו בבולטים – רוב הקוראים סורקים את הטקסט. הצגת בולטים זו דרך מצוינת לעזור להם להבין מה חשוב, בלי להתעכב יותר מדי. הם יודו לכם על ההצגה הנוחה של הטקסט.

24. קצרו משפטים – שימו נקודה איפה שרק אפשר. משפטים קצרים קל יותר לקרוא ולהבין.

25. עשו הגהה – תקנו שגיאות כתיב והקלדה, העדיפו תמיד מילים פשוטות על מילים מסובכות שאומרות אותו דבר.

26. אתם לא דוגמה – ברור, עליכם קריאה לפעולה וטקסט שיווקי לא עובד. זה לא אומר שזה חכם לא להשתמש במה שהוכח כעובד אינספור פעמים לפניכם.

27. קראו שוב את מה שכתבתם – כל טקסט 3 פעמים לפחות, בזמנים שונים ובימים אחרים.

28. כתבו נ.ב – זה החלק השלישי הכי נקרא בטקסט שלכם, אחרי הכותרת וכותרת המשנה ומקום מצוין לחזור על התועלת העיקרית והקריאה לפעולה.

 

10 תגובות
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי says:

    הי יואב,
    סיכום יפה של כל הפוסטים שלך.
    בהחלט אם אנשים יפעלו על פי הנחיותיך הטקסטים שלהם יהיו יותר טובים. הדגש כאן הוא על אם יפעלו לפי הנחיותיך. כפי שאני מוצה פעמים רבות בחיי ובחיי המטופלים שמגיעים עלי לטיפול פסיכולוגי קיימים לא אחת חסמים ואין ספור סיבות ותירוצים שמונעים מהם לעשות את מה שהם יודעים שטוב ונכון להם.
    אז הייתי מציע להוסיף סעיף נוסף והוא איך להניע את עצמי לפעולה ולהלן המתכון:
    1- לא מושלם = המושלם החדש
    2- לא הכי טוב = הכי טוב שיש
    3- עדיף לעשות מאשר להתחרט
    4- להתקדם צעד צעד, מילה מילה = בסוף תראה שזו דרך.
    5- אם אתה רוצה לאהוב את מה שכתבת למד לאהוב את עצמך.
    6- לא ממש חשבתי את זה לעומק וזה כל מה שיצא לי. זה בטח לא הכי מדויק ולא כל כך מושלם – וזה בסדר גמור :)

    להגיב
  2. אבישי קמינר
    אבישי קמינר says:

    אני חושב שנשכח פה אחד האלמנטים הכי חשובים שיכול להניע כל גולש, גם לפעולה וגם לקריאה. האלמנט שמשלב התבוננות מעמיקה על המצב של הגולש, הצרכים שלו, על הרגש שלו, והדרך שלנו כמומחים בתחום לעזור לו.
    אני מדבר על הפעלה של טריגרים רגשיים. כדי לגרום לגולש להזדהות, להקשיב לנו ולקרוא או לבצע פעולה, חשוב לנו שהוא יהנהן עם כל משפט שנכתוב.
    הפעלה ולחיצה על נקודות כואבות, יוצרות לרוב מצב של הזדהות והקשבה.
    אם בהמשך אנחנו גם מציגים פתרון (אם לא זה ממש לא שווה את כל המאמצים…)
    אז הגולש יהיה קשוב ויעשה מה שנבקש ממנו.
    למה? כי יש פה ערבוב קטלני של רצונות, צרכים, בעיה פתרון, כאב ורגש.

    תודה על הפוסט הסופר מעולה שלך יואב,
    אני אישית נהנה לקרוא ולהחכים מכל טיפ שאתה שולח :)

    אבישי

    להגיב
  3. ארכיטקסט
    ארכיטקסט says:

    תודה על ההתייחסות העניינית. אני מסכים עם כל מילה שלך, וגם התייחסתי לזה בסעיף 12.

    תמשיך להצליח :)

    להגיב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים