10 הכותרות המניעות ביותר לפעולה

הכותרת היא כנראה החלק החשוב ביותר בטקסט שלכם. היא הדבר הראשון שהלקוח הפוטנציאלי שלם רואה. ואז, הוא יקדיש רק מספר שניות כדי להבין אם כאן הוא ימצא בדיוק את מה שהוא חיפש.

אחרת, הוא ילך לחפש במקום אחר.

חשוב להבין: בטקסט שיווקי לכל מרכיב יש מטרה אחת – להוביל את הקורא למשפט הבא. ואחריו למשפט הבא. ולזה שאחריו. כך, עד לקריאה לפעולה.

החשיבות של הכותרת היא בהתנעת תהליך ההנעה לפעולה. לכן, הדבר האחרון שהייתם רוצים זה שאנשים ייעצרו בכותרת ולא ימשיכו לקרוא.

בעיתונות, שהיתה קיימת לפני הפרסום, הבינו את היכולת של הכותרת ליצור עניין ולמשוך את תשומת הלב של הקוראים. שימו לב למבנה של הכתבות שמוליך אותנו מדבר לדבר: כותרת ראשית, כותרת משנה, פסקת פתיחה מודגשת וגוף הכתבה.

מי שהפנים מהר את יכולת המכירה של כותרת שמנוסחת היטב, היו מוכרי העיתונים שהיו מקדמים את מכירת העיתון דרך צעקת הכותרות..

עכשיו נשאלת השאלה איך כותבים כותרת שמוכרת. התשובה היא שאין דרך אחת, אלא, כאמור, מטרה אחת: לאפשר לקורא להבין תוך מספר שניות מה התועלת עבורו, ולהניע אותו להמשיך בקריאה או לעבור ישירות לביצוע פעולה.

החדשות הטובות הן שלא צריך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. כותרות שמוכרות מבוססות במקרים רבים על תבניות קיימות של כותרות שהוכחו פעם אחר פעם כמוצלחות ביותר. הנה כמה מהתבניות הטובות ביותר. לכם נשאר לבחור את המתאימה לכם ולצקת לתוכה את התוכן האישי שלכם.

1. מי עוד רוצה (להשלים)

האסטרטגיה כאן היא של שימוש בהוכחה חברתית. כלומר, בכותרת טמונה הנחה מוקדמת שיש כאלה שכבר מרוויחים/פתרו את הבעיה. עכשיו זו ההזדמנות שלך להצטרף אליהם.

ניסוח הכותרת בצורת שאלה היא דרך נוספת להניע להמשך קריאה כדי לגלות את התשובה שמציגה את הפתרון.

• מי עוד רוצה למכור יותר בלי להגדיל את ההוצאות?

• מי עוד רוצה להכפיל בקלות את האפקטיביות שלו בעבודה?

• מי עוד רוצה שהילדים שלו יאכלו רק אוכל בריא?

2. הסוד של (להשלים)

השימוש בתבנית הזאת די נפוץ, אבל זה רק בגלל שהוא עובד. הכניסו כאן את התועלת העיקרית שלכם ותראו בעצמכם.

• הסוד של כתיבת כותרות שמוכרות

• הסוד של אנשים שהצליחו מאפס

• הסוד של להתחיל קריירה שניה בלי לרדת ברמת החיים

3. הנה שיטה שעוזרת ל(להשלים) ל(להשלים)

דרך מצוינת להגדיר את קהל היעד שלכם ולהציג לו את הפתרון – במשפט אחד.

• הנה שיטה שעוזרת לבוגרי אוניברסיטה למצוא עבודה בשבוע הראשון

• הנה שיטה שעוזרת לילדים להיגמל מהבקבוק בקלות

• הנה שיטה שעוזרת לדחיינים לסיים את כל המשימות באותו יום

 4. תפטרו מ(הבעיה/חוסר מוצא) אחת ולתמיד / תגידו שלום ל(בעיה/חוסר מוצא)

תבנית קלאסית שמבטיחה פתרון לבעיה שממנה סובלים או לתשוקות לא ממומשות.

• תפטרו מהחרדות לפני המבחנים אחת ולתמיד

• תפטרי מהנחירות שלו אחת ולתמיד

• תגידו שלום לבוס ותתחילו עסק משלכם בהשקעה קטנה

 5. הנה דרך מהירה ל (לפתור את הבעיה)

אנשים אוהבים דרכים מהירות וקלות להיפטר מדברים או לפתור בעיות.

• הנה דרך מהירה לגרום לו להתעניין בך

• הנה דרך מהירה לארגן את הילדים בבוקר

• הנה דרך מהירה לקצץ את ההוצאות ב-10%

 6. עכשיו אתם יכולים ליהנות מ(מושא הציפיה) (ובלי תנאים)

מצב אידיאלי. עכשיו אתה יכול לקבל את מה שרצית, בלי לוותר על כלום או לשלם יותר.

• עכשיו אתה יכול לרדת במשקל ועדיין ליהנות מארוחה טובה

• עכשיו את יכולה ליהנות מיותר ערוצים בלי להוסיף שקל

• עכשיו את יכולה לגבות את המחשב ובאותו זמן להמשיך לעבוד כרגיל

 7. (עשה משהו) כמו (דוגמא למקצוענות)

כותרת שמציגה את היכולת של המוצר/שירות להביא אותך לרמה הבאה של ביצועים כמו של…

• תבין ביין כמו סומלייה

• תלמד להשקיע כמו וורן באפט

• תדבר אנגלית כמו דיפלומט

 8. מה שכל אחד צריך לדעת על (להשלים)

המניע המרכזי של הכותרת הזו היא הסקרנות. היא מאתגרת את הקורא וכמעט דוחפת אותו להמשיך לקרוא ולגלות מה לעזאזל הוא פספס.

• מה שכל אחד צריך לדעת על חיסכון לפנסיה

• מה שכל אחד צריך לדעת על נסיעת שטח באופניים

• מה שכל אחד צריך לדעת על כתיבה מהירה של כותרות שמוכרות

 9. אזהרה: אל (תעשו את זה) אם אתם (להשלים)

כותרת בסגנון הפוך על הפוך שמבוססת על האזהרות למיניהן. המשמעות היא כמובן שמי שימנע מעצמו את המוצר, לא ייהנה מהתועלת המובטחת.

• אזהרה: אל תצטרף לסמינר הזה אם אתה מרוצה מההכנסה שלך

• אזהרה: אל תגיעו אם אתם אוהבים שקט ושונאים מסיבות בבריכה

• אזהרה: אל תשתמשו במשלוחים שלנו אם אתם מעדיפים לסחוב הכל בעצמכם

10. מהיום/מעכשיו תוכלו (להשלים)

אנשים אוהבים לשמוע חדשות. שימוש במילה "מהיום/מעכשיו" מרמזת ששום דבר מהיום כבר לא יהיה אותו דבר. כאן מספרים להם על החידוש האחרון, שכמובן כולל את התועלת שבמוצר/שירות שלכם.

• מהיום, יש דרך חדשה ליהנות מרכב נקי כל השבוע

• מהיום, אפשר להפסיק לעשן בהחלטה אחת

• מעכשיו, כדאי לך להצטרף לבלוג הארכיטקסט ולשפר פלאים את יכולת ההנעה לפעולה שלך

 

עוד דוגמאות? לחצו כאן

 

 

3 תגובות
  1. מוכר אביזרי מין
    מוכר אביזרי מין says:

    היי,
    אחלה אתר. אני עוקב אחריך בניוזלטר. תודה על המידע החשוב ועל הכתיבה היפה.

    יש לך שגיאה בפסקה הראשונה:
    "עכשיו נשאלת הנשאלת איך כותבים כותרת שמוכרת…"

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *