איך לכתוב מאמר ב-50 דקות

יכולתי להתחיל בהדגשת החשיבות של התוכן לחיזוק המקצועיות שלכם בעיני הקוראים, ולקידום האתר במנועי החיפוש.

אבל אם יש לכם נוכחות אינטרנטית כלשהי אתם ודאי יודעים את זה לבד. וחוץ מזה, הקצבתי לי 50 דקות לכתוב את המאמר הזה..

אם אתם רוצים לכתוב תוכן מקצועי באופן קבוע בלי לשלם לכותבים מקצועיים, בלי להשקיע בכך מספר שעות ובלי להתפשר על האיכות – 8 הטיפים הבאים הם בשבילכם.

הכינו רשימת נושאים

הפחד "להיתקע בלי נושא" מלחיץ הרבה קופירייטרים. כדי להימנע מהלחץ הכינו מסמך במחשב או דף במחברת עם הכותרת "נושאים לכתיבה". מתחת כתבו כל רעיון חדש שעולה לכם במהלך העבודה, משיטוט באינטרנט או מקריאת בלוגים בנושאים קרובים אליכם.

כשהרשימה תתמלא, עצם הידיעה שיש לכם מספיק רעיונות למספר שבועות קדימה, תעזור מאוד להתפנות לכתיבה עצמה בצורה נינוחה.

בחרו את הנושא מראש

הבחירה של הנושא לפוסט או למאמר לוקחת הרבה זמן. אל תחכו לרגע שבו תתיישבו לכתוב ואז תחשבו על מה אתם הולכים לכתוב. זה מתכון בטוח לבזבוז זמן.

החליטו מראש על איזה נושא תכתבו הפעם. כך תהיו מוכנים לצלול ישר לתוך הכתיבה.

התעמקו בנושא מספיק זמן מראש

כתיבת המאמר או הפוסט היא לא תחילת התהליך, אלא סוף התהליך. אחרי שבחרתם את הנושא מספר ימים מראש, התחילו לגלגל אותו בראש. חשבו על זוויות שונות ואיך אתם הולכים להציג אותו.

זה הזמן לכתוב לעצמכם נקודות שתרצו לפתח, ולבדוק במקורות אחרים נושאים שחשוב לכם לדייק בהם.

אם תשאירו את כל זה לזמן שתתחילו לכתוב, תבזבזו הרבה זמן יקר.

התחילו להתמקד

סביר להניח שההתעמקות בנושא במהלך עבודת ההכנה, תוביל לרעיונות נוספים ורצון לפתח גם אותם. אל תתפתו. הוסיפו את הנושאים לרשימת הנושאים וחזרו לנושא המרכזי. המטרה שלנו היא לכתוב מאמר ב-50 דקות. רוצים להרחיב בנושא? מצוין, הנה יש לכם כבר מאמר מוכן לשבוע הבא, והתחלה של סדרת מאמרים באותו נושא.

חלקו את המאמר לראשי פרקים

אל תתחילו לכתוב לפני שחילקתם את המאמר לראשי פרקים. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לכתוב לעצמכם את הנקודות החשובות שעליהן אתם רוצים להרחיב במאמר.

כל נקודה היא למעשה פרק נפרד שעליו תכתבו פסקה או מספר פסקאות קצרות. הוסיפו את הצגת הנושא בתור פתיח, ופיסקת סיכום – ויש לכם מאמר.

אל תתעכבו, כתבו

אם תתעכבו בכתיבה על ניסוחים תבזבזו הרבה זמן. כתבו בהתחלה בצורה חופשית כל מה שעולה לכם בראש. רק לאחר שתסיימו עברו שוב על הטקסט. לטשו משפטים, חלקו משפטים ארוכים ל-2 והוסיפו בולטים (תבליטים) בכל מקום שאתם נתקלים ב"רשימת מכולת" של סיבות, רעיונות, תכונות, שלבים וכו'.

שמרו על אורך סביר

אם אתם רוצים לסיים את המאמר תוך 50 דקות 400-500 מילים יספיקו בהחלט ויספקו גם את הקוראים. זאת כמות מילים שמאפשרת לכסות כל נושא בצורה טובה, ועדיין בלי להתיש את הקוראים.

אל תשמרו נושאים טובים לאח"כ

באופן טבעי כשיש לנו רעיון טוב למאמר אנחנו רוצים "לשמור אותו לאחר-כך", כי אנחנו חושבים שיהיה לנו קל יותר לכתוב עליו. אבל אנחנו לא רוצים לחסוך זמן אח"כ. אנחנו רוצים לחסוך זמן עכשיו.

אל תדאגו לגבי ההמשך. כתבו על מה שמעניין אתכם, הישארו מעודכנים בתחום המומחיות שלכם והרעיונות הטובים לא יפסיקו להגיע.

השתמשו ב- 8 הצעדים הפשוטים האלה, והמיומנות שתפתחו תעזור לכם לכתוב מאמרים נוספים בקלות ובמהירות. עד שיום אחד תגלו שב-50 דקות אתם יכולים להספיק לעשות עוד דברים.

2 תגובות
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי אומר:

    הי יואב,
    ההמלצות כולן נכונות אבל אני קצת סקפטי לגבי מאמר בחמישים דקות. לפעמים זה אולי נכון אבל אם נדבר במטאפורות מאמר זה כמו בשר טוב – צריך להשרות אותו במרינדה ולתת לו לנוח קצת לפני שמוציאים אותו שוב. גם אז צריך לצלות אותו קצת, לחתוך ולערוך ורק אז להגיש עם כל המסביב שעושה ארוכה טעימה. לכן לדעתי כתיבת מאמר טוב לוקחת יותר זמן או לכל הפחות חישים דקות מחולקים לאורך זמן.
    כמובן שיש תמיד את המקרה שזה פשוט פורץ החוצה בציק צ'ק אבל זה ראה לי היוצא מהכלל
    מה אתה חושב?

    הגב
    • ארכיטקסט
      ארכיטקסט אומר:

      אני מאמין שאפשר לכתוב טיוטה ראשונה בחמישים דקות. אבל זה רק במקרה שיודעים בדיוק מה רוצים להגיד ומתבשלים עם הרעיון המרכזי לפני שמתחילים לכתוב.

      הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *