שלושת המרכיבים שבלעדיהם אין טעם לטקסט שלכם

נכון, כתיבה שמניעה לפעולה דורשת מיומנות. אבל אתם לא חייבים "לדעת לכתוב" כדי להצליח ליצור טקסט מסקרן, מעניין ומניע לפעולה.

איך כותבים טקסט כזה? אם תקפידו לכלול בטקסט שלכם את 3 האלמנטים הבאים, עליתם על דרך המלך להניע את הקוראים שלכם לפעולה.

הנה 3 יסודות המפתח שעליהם עומד כל טקסט שיווקי:

• הצגת הבעיה או הצורך

• הצגת ההבטחה או התועלת

• הצגת האמצעי

או במילים אחרות:

• כאן אתה נמצא

• הנה מה שאתה צריך לעשות

• כדי להגיע למקום שבו אתה רוצה להיות

 הבעיה או הצורך

הקורא שלכם צריך להבין תוך מספר שניות מרגע השמע הקליק, שהטקסט הזה, שהוא הרגע הגיע אליו – נכתב עבורו. שיש כאן משהו בשבילו. כי הוא בדיוק סובל מהבעיה הזו… כי את זה הוא צריך עכשיו… כי זה היה תמיד החלום שלו… כי זה באמת יכול לעזור לו.

לכן, לא משנה באילו מילים תבחרו להשתמש. המטרה כאן היא להציף בצורה ברורה בעיה קיימת או עתידית, להציג צורך קיים ולא מסופק או לעורר צורך רדום או לא מודע.

ההבטחה או התועלת

אנשים קונים שעון בעשרות אלפי שקלים לא כי הם רוצים לדעת מה השעה. הם קונים שעון יקר כי זה אומר משהו עליהם, על טעמם ועל המקום שאליו הם הגיעו בחיים.

המוצר או השירות שלכם עבור הלקוח הפוטנציאלי הם לא יותר מאשר אמצעי לסגור את הפער בין המצב המצוי לבין המצב הרצוי לו, מבחינה חומרית, כלכלית או פסיכולוגית.

אחרי שהראינו לקורא שאנחנו מבינים את מצבו הנוכחי (הבעיה או צורך לא מסופק), נרצה לתאר לו את המקום המשופר שאליו הוא יכול להגיע באמצעותנו. נשתמש בקשת של שמות תואר עוצמתיים, פעלים חיוביים ודימויים ציוריים כדי לתאר את ההקלה, השמחה, החיסכון והיתרון הצפויים לו בהמשך הדרך.

בכתיבה עצמה, לפני שאתם מפרטים את התועלות, כדאי לשקול שימוש במילים כגון "יבטיח", "יאפשר", "יעניק" וכו'.

האמצעי – המוצר, השירות וההזדמנות

כאן זה המקום להציג את הדרך הייחודית של המוצר או השירות שלכם לגשר בין המצב המצוי (הצורך) שהצגנו למצב הרצוי (התועלת) שתיארנו.

הפעם הדגש הוא על האמצעי או על הדרך. בשלב הזה אנחנו מציגים את כל התכונות והמאפיינים של המוצר או השירות ומסבירים למעשה 'איך זה עובד'.

יש כותבים שמעדיפים להציג קודם את הצורך. כותבים אחרים מעדיפים להתחיל עם התועלות.

תחליטו מה שתחליטו לגבי סדר ההופעה, אבל רק התייחסות לשלושת המרכיבים, תיתן לקוראים שלכם את הביטחון שאתם מבינים את הבעיה שלהם, שיש לכם פתרון בשבילם ואתם יודעים איך ייראו החיים שלהם ביום שאחרי.

1 תגובה
  1. בועז ורדי
    בועז ורדי אומר:

    הכתיבה לפי שלושת אבני ייסוד אלה אכן מעביר את המסר אבל אני שואל את עצמי האם זה צריך להיות המוקד של כל טקסט.. האם אין המקום לכתיבה שמעבירה מידע, מלמדת מכוונת לעזור לאדם להבין משהו חדש וייחודי על מה שמעניין אותו, הצורך שלו או הבעיה שלו?
    האם אתה חושב יואב שכל טקסט ארוך כקצר חייב להכיל את שלושתם?
    אני שואל את עצמי, ואת דעתך, האם לעיתים להיות כה מכוון תוצאה ותכליתי לא יכול לפגום במקום לחדד?
    האם בכל הפוסטים שאתה כותב יש בהכרח את כל שלושת המרכיבים?
    מעניין
    אשמח לתגובתך והארותיך

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *