רעבים לכותרת טובה?

כל טקסט שמיועד להניע לפעולה צריך לכלול כותרת. וכדי שהכותרת תניע לפעולה היא צריכה להיות מושכת, מסקרנת ומבטיחה.

יש הרבה טכניקות יעילות לכתוב כותרות טובות. ולמרות זאת, הרבה בעלי עסקים שמודעים לחשיבות של הכותרת, לא מצליחים לכתוב כותרות מניעות לפעולה באותה קלות, מהירות ואפקטיביות כמו שהם היו רוצים.

אחד המפתחות לכתוב כותרת טובה בקלות ובמהירות היא ההבנה שכותרת מושכת ומסקרנת לא צריכה להיות בומבסטית או גדולה מהחיים. היא צריכה להיות קודם כל רלוונטית לצורך ולתשוקה של הקורא.

מחקר שנעשה ע"י הפסיכולוג הצרפתי Rémi Radel מדגים בצורה מוחשית מאוד ומשכנעת איך המנגנון הזה עובד.

בניסוי שנערך בצרפת Radel הזמין 42 סטודנטים להשתתף בניסוי. הוא ביקש מהם להגיע בצהריים, אחרי שהם לא אכלו במשך 3-4 שעות.

כשהם הגיעו נאמר להם שיש עיכוב בניסוי. חצי מהמשתתפים התבקשו לחזור אחרי 10 דקות, והם התחילו את הניסוי כשהם היו רעבים. לאחרים ניתנה שעה ללכת לאכול צהריים, וכשהם התחילו את הניסוי הם כבר היו שבעים.

הניסוי התחיל בזה שכל משתתף הסתכל על מסך שעליו הבזיקו 80 מילים אחת אחרי השניה, במהירות של 1/300 של שניה. מהירות כזאת מאפשרת לראות את המילים, אבל היא על סף היכולת לתפוס את המשמעות שלהן.

רבע מהמילים היו קשורות לאוכל. בשלב הבא הוצגו לכל משתתף זוג מילים, בצורה שהוא יכול לקרוא אותן בנחת.

מילה אחת היתה קשורה לאוכל (למשל, עוגה), ואחרת ניטראלית (למשל, סירה).

אחרי כל מילה, המשתתף התבקש לציין עד כמה היא הופיעה בבהירות על המסך בתצוגה המהירה, ואיזו מילה מהשתיים היתה בין 80 המילים שהוצגו במהירות.

התוצאות..

באופן לא מפתיע, המשתתפים הרעבים ציינו את המילים שקשורות לאוכל כבהירות יותר, והטיבו לזהות את המילים האלה מתוך הרשימה.

לפי Radel, מאחר שהמילים הוצגו לכל המשתתפים במהירות מאוד גבוהה וקשה לזיהוי ודאי, ההבדל בין 2 הקבוצות נובע מהתפיסה ומהציפיות השונות של המשתתפים.

כלומר, האנשים הרעבים, חיפשו מידע שקשור לאוכל, או כמו שקורה לנו הרבה פעמים כשאנחנו רעבים, כל מה שאנחנו רואים מתקשר לאוכל..

מסקנות..

מה אפשר ללמוד מהניסוי הזה? שגם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו רעבים למידע רלוונטי ובעל ערך בשבילם.

וכמו תמיד בכל טקסט שהם יראו, הם יקראו קודם כל את הכותרת, כדי להבין אם בכלל יש כאן משהו מתאים למה שהם מחפשים.

ואם כן, הם ימשיכו לקרוא כדי להבין אם זה סוג האוכל שהם מחפשים ואם זה ישביע אותם.

לכן, כותרת מושכת היא קודם כל כותרת שנותנת מידע, שעוזרת להבין מה אנחנו מציעים. ולכן היא חייבת לכלול את המילה או הביטוי הכי רלוונטיים ללקוח הפוטנציאלי שלנו.

במקרה הזה, כותרת עם המילה "עוגה" לאדם רעב היא כותרת מושכת.

"עוגה עשירה" עוד יותר טוב. אבל בואו נתחיל לפחות עם ה"עוגה".

איפה העוגה?

זאת היתה הדגמה מאוד פשוטה וברורה. אבל אני רואה כל יום הרבה מאוד כותרות שלא מציגות, אפילו במילה, מהי "העוגה" של העסק.

וברור שכותרת כזו היא לא מסקרנת ולא מושכת, מהסיבה שהיא לא עוזרת לקורא להבין מה יש לנו בשבילו.

שימו בכותרת את המילה שקשורה לרעב האמיתי של הלקוחות שלכם – וקיבלתם כותרת מסקרנת, מושכת ומניעה לפעולה.

5 תגובות
  1. גל
    גל אומר:

    המחשה יפה מאוד.
    יאללה תלמד אותנו לאפות ״ עוגות ״ ולהציע ללקוחות!

    אני חושב שברוב המקרים אנשים מחזיקים
    מתכון לעוגה עם איזה מרכיב או שניים חסרים.
    ולכן מקבלים תוצאה לא משהו.

    אז תבדקו ממי אתם לוקחים מתכונים.

    יואבי זה זה מקור אמין ומבטיח!
    בהצלחה.

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *