מה עדיף – טקסט קצר או טקסט ארוך?

הרבה פעמים שואלים אותי מה יותר מניע לפעולה: טקסט קצר או טקסט ארוך.

זה מפתה לכתוב שהאורך לא קובע, אבל במקרה הזה זה גם לא מצחיק וגם לא נכון..
האורך של הטקסט בהחלט תלוי במטרה שלו.

אם המטרה של הטקסט שלכם היא להניע את הגולשים לבצע פעולה שלא דורשת מהם כסף
כמו הצטרפות לניוזלטר, השארת פרטים או לחיצה על קישור – טקסט קצר כמעט תמיד יעבוד טוב יותר.

אם אתם רוצים שאנשים יוציאו את כרטיס האשראי שלהם, תצטרכו להעביר אותם דרך יותר התנגדויות.
תרצו לתת להם את כל הסיבות והתמיכה הרגשית שיעזרו להם לקבל את החלטת הקניה ולבצע את הרכישה.

ובשביל זה תצטרכו לכתוב לא מעט טקסט.

אבל יש עוד כמה גורמים.

בוב קמפר, מ- MECLABS, יצר מטריצה פשוטה שיכולה לעזור לכם להחליט איזה אורך של טקסט עשוי להיות
יעיל יותר עבור המוצר או השירות שלכם.

אחרי שהוא ניתח מאות סוגי טקסט, הוא זיהה 3 משתנים שיכולים לעזור בהערכת האפקטיביות של אורך הטקסט:

• המוטיבציה הטבעית של מי שמבקר בדף

• הרמה ההתחלתית של חשש מהמוצר / חברה (תפיסת הסיכון)

• הרמה של עלות / התחייבות שכרוכה בביצוע הפעולה (ההמרה ללקוח).

לדברי בוב קמפר, טקסט קצר יעיל יותר כאשר הסיכון הנתפס כלפי המוצר או החברה הוא נמוך, העלות נמוכה ונדרשת מחויבות נמוכה.
טקסט קצר יעבוד טוב יותר גם כאשר המבקר בדף מגיע עם כוונת קניה ומוטיבציה רגשית ואימפולסיבית לבצע אותה.

במילים אחרות, אם אתם מוכרים כרטיסים לקונצרט, נעלי מעצבים, או נגני mp3.. לכו על טקסט קצר.

הנה לדוגמה יחס ההמרה של אתרים/מותגים ידועים שמגיעים אליהם בדרך כלל כדי לקנות:

Office Depot –  12.4%

eBay – 11.5%

Tickets.com – 11.2%

Amazon.com – 9.6%

טקסט ארוך יהיה יעיל יותר במקרים שהמוטיבציה של המבקר בדף היא יותר רציונלית ו"מכוונת-צורך", והוא צריך יותר סיבות והצדקות כדי לקבל את ההחלטה.

במקרה כזה ייקח לנו יותר זמן (טקסט), כדי להעביר אותו מעבר להתנגדויות ולתמוך בו בקבלת ההחלטה ובביצוע הפעולה.
מהבחינה הזאת, וידאו נחשב כטקס ארוך שיכול לעשות את אותה עבודה.

המלצות

אם מדובר בדף הבית שלכם, שמתפקד גם כדף נחיתה, ואתם מתקשים להחליט על אורך הטקסט – תכינו 2 גרסאות, קצרה וארוכה.

גוגל אנליטיקס מאפשר להציג כל פעם גרסה אחרת ולהשוות ביניהן את יחס ההמרה.

זה נקרא פעם גוגל אופיטימייזר והיום זה חלק מגוגל אנליטיקס. חפשו "ניסויים" בקטגוריית תוכן (Content Experiments).

אם תגלו שהדף הקצר ממיר טוב יותר – מצוין.

אבל זה לא אומר שסתם כתבתם דף ארוך. קחו את הטקסט הארוך ועשו ממנו דף נפרד, ואפילו דף נחיתה בפני עצמו.
אפשר להוסיף אותו לתפריט הראשי ולקרוא לו משהו בסגנון "למה לבחור בנו".

תמיד יהיו אנשים שירצו להבין יותר ולקבל את כל הפרטים. עם טקסט ארוך בדף נפרד אתם מרוויחים גם אותם.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *