למה אני כותב קודם כל את הכותרת

אתם מתחילים הכי מהר שלכם ולאט לאט אתם מגבירים.
טוב, אני מניח שאתם מכירים את המשפט הזה,
זה הטיפ של אלופים של קרמבו ממבצע סבתא.
אז מה שטוב לקרמבו בטח טוב גם לכתיבה שיווקית..

מבחינת כתיבה שיווקית ההתחלה היא כמובן הכותרת.
ואני מדבר על הכותרת של דף נחיתה, דף באתר, במודעה, בפלייר
וגם שורת הנושא של הדיוור.

למה כדאי להתחיל עם הכותרת לפני שכותבים את שאר הטקסט?
כי כשצריך לתמצת את המסר למשפט אחד זה מכריח אתכם להתמקד ולשאול את עצמכם, עוד לפני הכתיבה, מה בעצם אתם רוצים להגיד.

וכשאתם יודעים מה אתם רוצים להגיד, הרבה יותר קל לכתוב את שאר הטקסט.
בלי להתפזר למיליון כיוונים, ובלי להכביר במילים.
מה שגם יחסוך לכם הרבה זמן כתיבה והרבה זמן עריכה.

המטרה של עקרון "הכותרת תחילה" היא לעזור לכם להבין קודם מה אתם מבטיחים.
ואז בשאר הטקסט להסביר איך אתם הולכים לקיים את זה.
זה עדיף מאשר לגשת ישר לטקסט ולבזבז הרבה מילים על איך אתם עוזרים להשיג
משהו.. שעוד לא ניסחתם לעצמכם מהוא.
וזה מתכון בטוח ליצור חוסר בהירות אצל הקורא לגבי מה שאתם מציעים.
ואם היינו מדרגים את הגורמים לשכנוע אפקטיבי – מסר בהיר, חד וממוקד היה
בראש הרשימה.

אני יודע. לכתוב את הכותרת יכול להיות שדה מוקשים לא קטן. בגלל זה הרבה משאירים את זה לסוף. אבל כשהכותרת לא פתורה זה יוצר עננה של חוסר וודאות למשך כל הכתיבה.
אני מציעה לחשוב הפוך. להתמודד עם הכותרת ישר על ההתחלה. וכשיש כותרת טובה
תראו איך כל הכתיבה מקבלת תנופה, השראה ואנרגיה חדשה.

עוד טיפ של אלופים

אחרי שהתחלתם הכי מהר שלכם אתם רוצים להגביר מהירות.
הצעד הבא זה למחוק את המשפטים הראשונים שכתבתם, ואם אפשר אפילו את כל הפסקה.
מה הרעיון?
אנחנו אוהבים להסביר. וכדי להיות בטוחים שיבינו אותנו אנחנו לוקחים צעד אחורה ונותנים רקע ארוך לפני שנתחיל..
אבל הקורא מבחינתו רוצה להגיע מהר לעיקר. בייחוד אחרי שהוא קרא כותרת
שמעניינת אותו והוא רוצה כבר לקבל את כל הפרטים.

אז תעשו ניסיון. אחרי שגמרתם לכתוב מחקו את הפסקה הראשונה, ותקראו שוב.
אם זה לא פוגע במה שרציתם להגיד, ומקדם את הקורא מהר יותר לפתרון
תמחקו בלי סנטימנטים, ובלי להסתכל לאחור.

2 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *