לא משנה מה אתם כותבים, תתחילו עם הכותרת

כל פניה לקורא שלכם מתבססת על הסכם לא כתוב. הוא ייתן לכם את הזמן שלו, אתם בתמורה תתנו לו משהו שהיה שווה את זה.

כמו אצל רובנו הזמן של הקורא קצר והקריאה מרובה. לכן על ההתחלה הוא רוצה ביטחונות שהעסקה כדאית. כלומר, ממש על ההתחלה. כלומר, אפילו במשפט הראשון שהוא קורא. כלומר, בכותרת הראשית.

לכן, הכותרת הראשית חייבת לספר את כל הסיפור. אם לא את כל הסיפור לפחות תחילתה של הבטחה שתתממש בטקסט לפתרון מפתיע, מידע שימושי, נתון מעניין.

זו יכולה להיות כותרת למאמר, לטקסט שיווקי, לאימייל או לפוסט. אם אתם רוצים כותרת שמוכרת ותוכן לא פחות אפקטיבי – אתם חייבים להתחיל מהכותרת. ורק אחר כך להמשיך לכתוב את שאר הטקסט.

הסיבה היא שבניגוד לקורא אתם כבר יודעים את הסוף של הסרט. אתם כבר יודעים על מה אתם הולכים לכתוב, ומה התועלת העיקרית שאותה תציגו טקסט. אם לא היתה לכם תועלת, הרי לא הייתם מתחילים לכתוב מראש.

כבר אמרתי שהכותרת נועדה להבטיח הבטחה ושאר הטקסט – לקיים. וכמו בחיים, קודם מבטיחים ורק אחר כך מקיימים. אם תשאירו את הכותרת לסוף תמצאו את עצמכם קודם מתארים בטקסט איך אתם עומדים לממש משהוא שעדיין לא הבטחתם. וזה לא מתכון טוב לבהירות של המסר.

סיבה נוספת להתחיל קודם עם כתיבת הכותרת הראשית היא שהיא מכריחה אתכם להתמקד ולגעת בתמצית המסר שלכם. לנסח לעצמכם מראש על מה בדיוק אתם הולכים לכתוב. כך תמנעו מעצמכם להתפזר כבר בהתחלה.

מובן שבסוף הכתיבה מומלץ ואפילו חובה לחזור שוב לכותרת ולראות אם היא מספיק חדה, ברורה ומניעה להמשך הקריאה. ואם לא – לשייף אותה ולנסות נוסחים שונים. אבל כל אלה כבר תהיינה גרסאות שונות סביב אותה הבטחה.

אוקיי, הבנו את הרעיון, אתם אומרים עכשיו. נתחיל עם הכותרת. אולי יש לך דוגמאות טובות לכותרות שמניעות לפעולה?

 

2 תגובות
  1. ניר
    ניר says:

    קודם כל תודה על התוכן, מאוד עוזר.
    הבעיה היא שקשה למקד מסר אחד בכותרת – אני תמיד נתקע עם כותרת ארוכה מדי או אפילו עם שתיים ובסוף מתפשר על כותרת שסתם מושכת את העין.
    האם כותרת חייבת להכיל את המסר או שמספיק רק רמז?

    הגב
    • ארכיטקסט
      ארכיטקסט says:

      אהלן, המטרה של הכותרת היא למעשה להכניס את הקורא לתהליך ההנעה לפעולה שבסופו הוא יתבקש לעשות משהו. כדי שזה יקרה צריך שיהיה לו ברור מהכותרת לאן הוא נכנס ומה הוא יכול לצפות לקבל. מכאן, שאם הרמז מספק התחלה של פתרון שיגרום לו להמשיך את הקריאה – סבבה. אם אתה מרגיש שהכותרת ארוכה מדי תוכל לחלק אותה לכותרת ראשית ומשנית.

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *