כתיבה שיווקית וההקשר של הבחירות

הקופירייטר אדווין שלוסברג אמר פעם שהמיומנות של כתיבה שיווקית היא ליצור הקשר שבו אנשים אחרים יכולים לחשוב.
בחירות בכלל והבחירות בישראל – עם ריבוי המפלגות – בפרט, מציעות הדגמה מצוינת לתפיסה הזאת.

כאזרחים יש לנו מטרה אחת: לשפר את החיים שלנו במדינת ישראל.
בבחירות כל מפלגה מנסה להציע לנו נקודת מבט אחרת, מסגרת התייחסות שונה או הקשר חדש שיגרמו לנו לחשוב שוב ואולי לשנות את התפיסות שלנו לגבי המציאות.
כל זה במטרה לבדל את עצמה, ולעזור לנו לבחור בפתרון שלה ל"בעיה של המדינה".

כשמדובר בסביבה כל כך תחרותית כמו בחירות, כל מפלגה מנסה לקבוע את סדר היום, ולגרום לנו להסתכל על המציאות הישראלית דרך המשקפיים שלה.

כי בסופו של דבר, מותג מנצח הוא מותג שגורם לנו לאמץ את הנרטיב שלו, את הדרך החדשה שהוא מציע לפתור בעיה ישנה. ולספר לעצמנו, כל הדרך מהחנות (או הקלפי) הביתה, את הסיפור שהוא סיפר לנו.

כל הזכויות שמורות..

אז הנה – מימין לשמאל – ההקשר שכל מפלגה היתה רוצה שנאמץ כשאנחנו מצביעים על מה באמת חשוב למדינת ישראל.

הימין: זכותנו ההיסטורית על הארץ
הדתיים: זכות התורה
כחלון: זכויות השכבות המוחלשות
יש עתיד: זכויות מעמד הביניים
המחנה הציוני: זכויות העובדים
מרץ: זכויות האדם
הרשימה המאוחדת: זכות ההתנגדות

אז איזה סיפור אתם מספרים ללקוחות שלכם? מהו ההקשר שבו אתם מציגים את המוצר או השירות שלכם
כדי לעזור להם להבין טוב יותר מה ישתנה בחיים שלהם?

סיפור טוב, הקשר ייחודי, נקודת מבט חדשה. ככה יוצרים בידול, העדפה ובחירה חוזרת לאורך זמן.

ועד אז.. עשו את הבחירות שלכם ולכו להצביע!

2 תגובות
  1. amitei
    amitei says:

    מאמר מעולה, הייתי מוסיף פסקה ואפילו מחזק את המאמר בנושא מסרים שיווקים.

    אבל מאמר פיצוץ, תודה.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *