הנוסחה הקלה של טקסט מניע לפעולה

יש המון נוסחאות ותבניות לכתיבה של טקסט מניע לפעולה. אני מכיר את כולן וניסיתי את רובן בווריאציות שונות לקהלים שונים, עם מסרים שונים ולמטרות שונות.
אבל אם הייתי צריך להמליץ על נוסחה אחת פשוטה שתעבוד בשבילכם ברוב המוחלט של המקרים – זו הנוסחה:

1. הכאב או הבעיה
2. ההשלכות
3. הפתרון
4. התועלת או התוצאה
5. הקריאה לפעולה

בואו נראה איך זה עובד.

1. הכאב או הבעיה – מה שקורה
בשלב הראשון אנחנו מדברים על הבעיה או הכאב של הלקוח הפוטנציאלי. השלב הזה הוא הכרחי כדי לעורר בו עניין, ליצור אצלו הזדהות עם הסיטואציה ולהכניס אותו להקשר הנכון שבו הוא יבין שהמוצר או השירות שלנו יכולים לעזור לו.

2. ההשלכות – מה שיכול לקרות
אחרי ששמנו אצבע על הבעיה וגרמנו לו להתחיל להתחבר לבעיה שלו, אסור לנו לעצור כאן.
בשלב הזה נרצה לגרום לו להיות מודע להשלכות ולדמיין מה יקרה אם הוא יתעלם מהבעיה.
לאן זה יכול לקחת אותו ואיך המצב יכול להיות גרוע יותר, אם הוא לא יטפל בבעיה או יפתור אותה.

הסיבה שאנחנו מתעכבים על ההשלכות היא שברוב המקרים החשש של האנשים הוא פחות מהדבר עצמו ויותר מהמחשבה "לאן זה יוביל".

למשל, הורים לילדים קטנים היו מסכימים לחרוג מדי פעם ממה שהם לא מסכימים לילדים שלהם – נגיד, לישון איתם במיטה – אם הם לא היו מפחדים שזה ייהפך ל"סידור קבוע".

הסיבה שהם לא רוצים להסכים לילד היא שהם מפחדים מההשלכות. מהמדרון החלקלק. ש"מעכשיו הילד ירצה תמיד לישון איתנו ואז יהיה הרבה יותר קשה להפסיק את זה".

"פעם חבר שלי היה בדיכאון אז אמרתי לו: תתעודד, המצב יכול להיות יותר גרוע. אז הוא התעודד, והמצב באמת נהיה יותר גרוע" (דני סנדרסון).

3. הפתרון – מה חדש
בשלב הזה אנחנו מציגים את המוצר או השירות שלנו כפתרון למנוע את הכאב, לפתור את הבעיה או להקדים תרופה למכה שצפויה להגיע אם התעלמות מהבעיה.

4. התועלת – מה הולך להשתנות
אחרי שהצהרנו שיש פתרון, נרצה להציג לו את התועלת או התוצאה שצפויה לו לאחר שירכוש את המוצר או השירות שלנו. איזה שינוי לטובה יוכל להיכנס לחיים שלו כבר עכשיו.

5. הקריאה לפעולה – מה לעשות עכשיו
בשלב האחרון אחרי שהצגנו את הבעיה, ההשלכות האפשריות מאי טיפול בבעיה, הפתרון שלנו והתועלת בשבילו, אנחנו אומרים: אם אתה רוצה את התוצאה הזו – זה מה שאתה צריך לעשות עכשיו.

4 תגובות
  1. ורדה מחברת בין חקוחות לעסקים
    ורדה מחברת בין חקוחות לעסקים says:

    הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שכתיבה זה משהו דהם יודעים לעשות , מודאגים איך ישווקו את העסק שחבם. וממש חשם כך אני שמחה מאוד על הכירותי איתך ועל הדרך שתלמד איתם לכתוב עבור עצמם בעיקר.
    המלצצי החמה עליך גרמה לרבים מהם לאצות ללמוד ממך את כל הסודות הקטנים של העסקים הגדולים.
    תודה יואבי
    ורדה

    להגיב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים