דף נחיתה מסוג אחר (ואפקטיבי לא פחות)

דמיינו את עצמכם נוחתים בשתיים בלילה בנמל תעופה זר אחרי מספר שעות טיסה.

אתם יוצאים מהמטוס עוברים ב"שרוול" ונשרכים אחרי כולם עם המזוודות לכיוון אולם מקבלי הפנים. ואז פתאום אתם רואים דמות מחייכת מחזיקה שלט ועליו השם שלכם באותיות גדולות. איזו הקלה..

עכשיו חשבו על הגולש שמותש משעות של גלישה וחיפוש אחרי תוכן רלוונטי לבעיה או לצורך שלו, נוחת בדף הנחיתה שלכם.

כדי להגדיל את הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה, תרצו קודם כל להקל עליו. לאפשר לו נחיתה רכה על ידי זה שתאפשרו לו להבין תוך מספר שניות שהוא הגיע בדיוק למקום שהוא חיפש.

קבלת הפנים הממוקדת בדף הנחיתה אמורה לאותת לו שהחיפושים הסתיימו. עכשיו זה הוא שצריך לעשות עוד משהו קטן, כדי להתקרב עוד יותר לתוצאות או לתועלות שהוא רוצה להשיג.

המטרה של דף הנחיתה היא לגרום לו לבצע פעולה כלשהי. כלומר, להמיר אותו מ"סתם" מבקר – למי שביצע את הפעולה שרצינו והפך ללקוח פוטנציאלי שהתחלנו ליצור איתו מערכת יחסים.

לאחרונה, נתקלתי בכמה דפים שנכנסים תחת ההגדרה של דף נחיתה אבל עושים את זה בדרך מעניינת ושונה. מבחינתי כגולש, דף כזה כבר גורם לי לתת לאתר נקודה טובה על הרצון להקל עלי ועל החשיבה המקורית.
ואלו 2 סיבות שאני מוקיר וזוכר כשאני מחליט למי אני נותן את האימייל שלי, ויותר מאוחר גם את כרטיס האשראי שלי.

חדש כאן? תתחיל מכאן

סוג הדף הזה נקרא: "חדש כאן? תתחיל מכאן".

הרעיון הוא שדף הבית של אתרים או בלוגים שיש להם הרבה תוכן, לא תמיד מצליח להעביר במהירות את הבשורה של האתר. איזה ערך אפשר למצוא בו ואיך ממשיכים מכאן לדברים החשובים.

דף ה"חדש כאן?" מציע נקודת התחלה ידידותית, מעין מורה נבוכים למבקר החדש באתר.

הנה למשל, הדף הזה של Think Traffic שמציג את הערך של האתר לצמיחת העסק האינטרנטי שלך, וריכוז של לינקים שמאפשרים גישה מהיר לתכנים החשובים באתר לפי נושאים.

Think Traffic — Think Traffic

דף כזה הוא דף נחיתה לכל דבר שמוביל באפקטיביות ליצירת מערכת יחסים מבינה ואוהדת עם הלקוח, ע"י כך שהוא:

• מקל על הגולש להבין במהירות "מה יש כאן בשבילי"

• מניע את הגולש להשאיר את האימייל שלו בתמורה לקבלת עדכונים

• משאיר את הגולש עם החוויה טובה שמישהו חשב עליו וחסך לו הרבה זמן

בדף הזה מה שאמור לגרום לגולש לתת את האימייל שלו היא ההזמנה להירשם תמורת קבלת עדכונים שוטפים

Think Traffic — Think Traffic subscribe

דף דומה שמכוון למי שחדש באתר אפשר לראות גם כאן:

Want to Know Tommy Walker Host of Inside The Mind Start Here

למרות שהדף הזה לטעמי הוא עמוס מדי ומציע יותר מדי קישורים, הוא עדיין משרת את אותו רעיון, הפעם בוידאו: היכרות מהירה עם הקונספט של האתר, גישה מהירה לתכנים החשובים וכמובן הנעה לפעולה להשארת המייל כדי לקבל חומרים ועדכונים נוספים.

בעבר הצעתי להשתמש בדף תשובות לשאלות נפוצות הקלאסי כדי להדגיש את התועלות המרכזיות של המוצר או השירות ולדחוף את הגולש לדפים הממירים של האתר. דף "התחל פה" מבוסס על אותו עיקרון אבל הוא עושה את זה בצורה יותר חכמה: הוא ממיר את המבקר לנרשם כבר בדף עצמו.

9 תגובות
  1. אבישי קמינר
    אבישי קמינר אומר:

    פוסט מעולה! אהבתי מאוד.
    דרך חכמה להמיר גולשים היא באמצעות הווידאו כפי שציינת.
    זה עושה עבודה מעולה, במיוחד אם שמים ליד או מתחת טופס הרשמה, והאדם שמופיע בווידאו מש מכוון את הגולש איפה להזין את הפרטים שלו.

    הדרך השנייה הכתובה,דורשת תשומת לב מיוחדת שלא ראיתי בהדגמה שלך.
    רצוי מאוד שהפנייה לאחר הצגת התועלות, תהייה עם חץ גדול, רצוי מרקד או קופץ (ובצבע אדום שיבלוט), שמציג לגולש בדיוק איפה טופס ההרשמה.
    גם הפן הוויזואלי הוא מאוד חשוב כחלק מתהליך ההמרה והרישום.

    תודה על המידע המצוין

    אבישי
    ינשוף קידום אתרים

    הגב
    • ארכיטקסט
      ארכיטקסט אומר:

      אתה צודק, אבל נראה לי שאתה מתייחס יותר לדף נחיתה קלאסי עם וידאו.
      מה שאהבתי בדף ה"חדש כאן" זה שהוא מציג נקודת מבט יותר אמפטית כלפי הגולש וההנעה לפעולה היא יותר אלגנטית

      הגב
  2. נחמה
    נחמה אומר:

    תודה רבה רבה על הפוסט!
    דרך חדשנית, אפקטיבית ומרעננת.

    בכ"ז לא כולם צריכים ליישם אותה, גם אם
    זה 'מגניב'. נראה שזה
    מתאים בעיקר לאתרים שנבנו ליצירת
    פעולות קצת יותר מורכבות מהרגיל בתוך
    האתר עצמו. במקרה כזה רוצים מצד אחד לתת
    הסברים לגולש החדש, ומצד שני נוחות גישה
    וקיצור תהליכים לגולש החוזר. דרך כזו נותנת
    פתרון נהדר.

    אם משתמשים באפשרות הזאת באתרים סטנדרטיים
    בלי צורך מהותי זה עלול להוות מטרד…

    הגב
  3. שי צוברי
    שי צוברי אומר:

    תודה יואבי
    גם יגאל פינס עשה את זה בבלוג שלו
    http://pjs.co.il/
    אבל שם הוא עשה את זה עם קוקי, שאם הגולש הגיע לכל דף ואין לו עדיין קוקי(שאומר שהוא היה כבר באתר) אז נפתח הטקסט של "חדש כאן…"

    הגב
    • ארכיטקסט
      ארכיטקסט אומר:

      תאמין או לא.. כשכתבתי את הפוסט הזה נזכרתי שראיתי גם דף כזה אצל יגאל ונכנסתי לבדוק כדי לתת גם אותו כדוגמה, ולא מצאתי.
      עכשיו אני מבין למה…

      הגב
  4. אילן
    אילן אומר:

    נראה שקלעתי בול על ההתחלה עוד מלפני קריאת שורות אלה.
    אצלי בדף הבית יש סרטון טקסט ובו הסבר בקצרה על מהות הנושא בכללי

    הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *