4 דברים על כתיבה שיווקית לעסקים שאתם שחייבים לדעת לפני שתכתבו אות אחת

דמיינו את הסיטואציה הבאה. אתם נכנסים למכונית, מניעים ונוסעים. אחרי מספר דקות אתם מתחילים לשאול את עצמכם לאן בעצם אתם נוסעים, את מי אתם הולכים לפגוש ומה תגידו לו.

אני מניח שלרובכם זה לא קרה.

אבל אם אתם מוצאים את עצמכם מתיישבים לכתוב כתיבה שיווקית, לפני שעניתם לעצמכם על 4 השאלות החשובות ביותר – גם אתם לא תגיעו רחוק.

כל כתיבה שיווקית לאינטרנט מתחילה בבריף – מפת הדרכים שלכם

כל מי שעבד במשרד פרסום או במחלקות הפרסום/שיווק של חברה גדולה יודע שהבריף הוא התחנה הראשונה של כל מהלך שיווקי.

הבריף הוא מסמך שמציג לכל המעורבים ובעיקר לאנשי הקריאייטיב את כל מה שצריך לדעת על המוצר בהיבט השיווקי-תקשורתי:

למי פונים? מי קהל היעד.

מה אנחנו מבטיחים לו? איזו תועלת ייחודית אנחנו מציעים לו.

למה להאמין לכם? מהן הסיבות שתומכות בהבטחה שלנו.

קריאה לפעולה – מה הפעולה הרצויה ביותר שנרצה שהקורא יעשה אחרי שיקרא את הטקסט.

הבריף הוא לא מסמך 'טכני'. בריף טוב מכוון את הכותב למסר המדויק שעליו להעביר. בריף מצוין גם יספק לו השראה.

במילים אחרות, הבריף מציג את ה'מה' רוצים להגיד. הכותב אחראי על ה'איך' אומרים את זה בצורה מעניינת, משכנעת ומניעה לפעולה.

וגם אתם, אם חשבתם שאתם הולכים לכתוב מאמר, דיוור או ברושור בלי בריף – מצטער, יש לכם עוד עבודה לעשות.

 Are you talking to me? – התשובה שתקבע את יכולת השכנוע שלכם

על פניו זה נשמע טריוויאלי. ברור לנו למי אנחנו פונים. אנחנו פונים לאמהות עובדות, לזוגות שמחפשים בילוי רומנטי, לבעלי עסקים קטנים וכו'.

זה נכון, אבל כדי שהפניה תהיה אפקטיבית, אנחנו צריכים לברר מה מסתתר מאחורי מי שאנחנו קוראים לה 'אמא עובדת'.

ואם להיות יותר ספציפי, אנחנו רוצים לדעת מה הקשיים שלה, מהם האתגרים שאיתם היא מתמודדת, מה הם התסכולים שלה ומהן הבעיות שאותן היא צריכה לפתור.

ולהבדיל, על מה היא חולמת בלילה ומה היא הייתה מתה לעשות ביום.

גלו את כל אלה, תוכיחו לה שאתם מבינים אותה, והיא תהיה מוכנה להקדיש לכם כמה דקות בין העבודה-גינה-ארוחת ערב-מקלחת-סיפור לפני השינה, כדי לשמוע מה יש לכם להציע לה.

What's in it for me? – איזו תועלת אתם מספקים

אני בטוח שאתם מאמינים במוצר/שירות שלכם. אבל חשוב גם שתדעו שהוא לא באמת מעניין את הלקוחה הפוטנציאלית שלכם.

מה כן מעניין אותה? האם ובאיזה אופן המוצר/שירות שלכם יספק לה את הפתרון או היתרון שהיא מחפשת. האם הוא יעביר אותה מהמצב המצוי למצב הרצוי לה.

ובמילים של פרי מרשל, אחד שמבין דבר או שניים על הנעה לפעולה: אף אחד שקונה מקדחה לא באמת תמיד רצה מקדחה. הוא רוצה תמונה יפה על הקיר. לכן, אם אתם רוצים למכור מקדחות, אתם צריכים לספר איך תולים בקלות תמונות, לא סיפורים על מקדחות!

זה המקום להיות יצירתיים ולגבש USP מקורי לכתיבה השיווקית לעסקים שלכם – אותה אמירה שיווקית ייחודית שמאירה את המוצר/שירות שלכם באור חדש מפתיע, אך עדיין רלוונטי ביותר לצורך של הלקוחה שלכם.

Reasons to believe – למה להאמין להבטחה שלכם

אז הבטחתם יתרון או פתרון ייחודי. הלקוחה שלכם מתחילה לגלות עניין במה שיש לכם להציע. זה הזמן לגשת לעובדות ולחזק את האמון שלה, שאצלכם היא תמצא את מה שהיא רוצה.

החיזוק להבטחה יכול לבוא מכמה כיוונים:

• אישור מחקרי מוכח ליעילות המובטחת של המכשיר

• ניסיון רב שנים, השכלה או הכשרה יוצאות דפן של נותן השירות

• אישור חברתי – עדויות (טסטמוניאל) של לקוחות מרוצים

• רציה חברתית – המלצה של סלבריטי/מוביל דעה

• נתונים מוכחים המעידים על הצלחה בארץ ובעולם

• תכונות בולטות של המכשיר

• קבלת תוצאות מהירה

• חסכון מוכח בזמן ובכסף

• דרך נוחה יותר להגיע למוצר/שירות

 קריאה לפעולה – הפינלה של כתיבה שיווקית באינטרנט

מה שהופך "סתם" טקסט לכתיבה שיווקית לעסקים הוא המיקוד שלו בהמרצה של הקורא לבצע את הפעולה שהגדרתם מראש. זה יכול להיות להשאיר פרטים, להוריד תוכנה לניסיון, לצפות במצגת, להצטרף לבלוג, לעשות לייק וכו'.

אל תשכחו, לכל נסיעה יש יעד. הגדירו מראש מה אתם מצפים שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יעשה, וודאו שהטקסט שכתבתם, גם על הכפתור, כולל קריאה מפורשת, ברורה ובולטת לביצוע הפעולה הרצויה לכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *