איך נפתח לי הלב והארנק

דמיינו לעצמכם אמצע יום, במדבר, 35 מעלות (בשמש.. כי אין עדיין צל)
אני עסוק בחיבור של מערכת ההשקיה לעצים במטע התמרים, ואז הטלפון מצלצל (אין צל אבל יש קליטה).

"שלום מדברת אסתר מאלו"ט אגודה לאומית לילדים אוטיסטים".

המחשבה הראשונה שלי היא: "כבר תרמתי בשנה שעברה.. לא מספיק?"

אבל אז הגיע המשפט השני:
"תודה רבה על התרומה שלך מהשנה שעברה, בזכותך פתחנו מועדון חדש לילדים בבאר שבע".

טראח! הלב מתרחב, הגב מזדקף, העיניים מתלחלחות. "מה את אומרת?! איזה יופי".

עכשיו, כמה שהטריק פה שקוף, לא אכפת לי. וקשה לי גם להאמין שהיא אמרה "באר שבע"
כי היא ידעה שאני גר בערבה וזו העיר "שלנו".

אבל שימו לב כמה פניה ישירה עם תיאור ספציפי של התוצאה (הקמת מועדון חדש)
היא כל כך אפקטיבית בגלל היכולת לעורר הזדהות אצל הלקוח, ולעזור לו להבין "מה יוצא לי מזה".

וזו בדיוק קריאה לפעולה במיטבה.

והיא אולי גם הכי מאתגרת, כי התגובה הרצויה מצד הלקוח היא תרומה כספית.
כלומר, בקשה להוציא את כרטיס האשראי, לשלם כסף ולקבל בתמורה.. מה בעצם?
לא מוצר חומרי, ידע מעשי או שירות, אלא רק תועלות רגשיות כמו הרגשה טובה,
תחושת ערך עצמית, סיפוק, עזרה לאחרים וכו'.

אז כמובן שתרמתי שוב לילדים של אלו"ט, וגם כהצדעה לפניה שהשאירה אותי לקוח מרוצה.

אז בפעם הבאה שתרצו לקבל יותר תגובות לבקשה שלכם – הדגישו ללקוח הפוטנציאלי שלכם
את התוצאה שהוא ישיג, כשהוא יענה לבקשה שלכם.

9 תגובות
  1. זאב
    זאב says:

    יואבי,
    בהקשר לדוגמה שהבאת (אלו"ט): אצל אנשים מסוימים אולי הלב מתרחב, ואילו אצל אחרים – הכיס מתכווץ… להערכתי, הצגת הדוגמא של גופים המבקשים את רחמינו, שאת חלקם איננו מכירים כלל, אולי משום שאינם קיימים במציאות, היא בעיינית. כפי שציינת, אכן ה"הנעה לפעולה" של גופים שכאלה ושל דומיהם מבוססת על שקרים לבנים ולכן היא אינה אמינה וגורמת להסתייגות. גם שיטת השנור הזאת, שלעתים מלווה בטון בוטה, דוחה לא-מעט אנשים. כידוע, רוב מנהלי הגופים הללו משתכרים הרבה מאוד, מה שמעצים את הצביעות המובנית בפניותיהם הצדקניות של שלוחיהם. נראה, כי דרושה גישה שונה שתביא מזור למי שאכן זקוק לתמיכה כספית מהציבור, שאותה לא מספקת המדינה, גישה שתציב את ה"צדק" לפני ה"צדקה".

    להגיב
  2. נתינה באהבה
    נתינה באהבה says:

    תודה על הפוסט
    כרגיל הוא מעולה,
    השיטה הזאת אולי עובדת טוב בטלפון
    אבל מה עם כתיבה שיווקית בנושא התרמה
    או חלוקת מזון.

    נשמח אם תכתוב מאמרים בנושא

    להגיב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים