איך ללכוד גם את המרפרפים על הטקסט

גולשים לא מעטים, לא קוראים טקסטים ברשת. הם מרפרפים עליהם במהירות.
הסריקה נועדה להבין בהקדם האפשרי אם יש כאן משהו בעל ערך ששווה את הזמן שלהם.
את ההחלטה הם יגבשו תוך מספר שניות, תוך כדי גלילה סימולטנית של הדף, והיא תתבסס על רמזים שיאתרו באקראי בטקסט.

אבל כמשווקים, הייתם רוצים שהגולשים יקראו את כל התוכן שיצרתם כדי להניע אותם לפעולה שלב-אחר-שלב. החל מהכותרת הראשית, דרך הפסקה הראשונה, השניה והשלישית – עד לקריאה לפעולה.

הפתרון הוא 'הנעה לפעולה לממהרים' ע"י הבלטה של המסר העיקרי בשורה הראשונה של כל פסקה.
בצורה כזו גם גולש-סורק לא יוכל שלא לקרוא לפחות את השורות המודגשות.
הניסיון מלמד שמילים מודגשות הן רמז חזק לגולשים לתוכן בעל משמעות, שכדאי להתייחס אליו בתשומת לב רבה יותר.

כך נוצר מבנה תוכן אנכי שמבטיח שהגולש ייחשף לכל המסרים, גם מקריאה של המשפטים המודגשים בלבד. חשוב לשים לב שהמשפטים האלה ממשיכים אחד את השני בטבעיות, ויוצרים טקסט בעל רצף הגיוני, אחיד וברור.

עכשיו קראו רק את המשפטים הראשונים, ודאו שהטקסט שלכם ממוקד בהנעה לפעולה.
בדקו האם גם מי שסורק את הטקסט המודגש בלבד יקרא את 3 המרכיבים היסודיים של הנעה לפעולה.

אם במהלך הקריאה עברה לכם בראש המחשבה שמדובר כאן בעצם בסוג של כותרות ביניים, גם אם לא במבנה הקלאסי שלהן – אתם צודקים.

בדרך כלל תקראו על שבירת הטקסט לפסקאות והכנסת כותרות ביניים, כדי ליצור טקסט אוורירי יותר, שמקל על העיניים ועל הקורא.

הגישה שמודגמת כאן מציעה לא להסתפק בכל כותרת בפני עצמה, אלא לשלב את כולן יחד לרצף אחד. רצף שמציג את הגרסה המקוצרת של הסיפור שלכם בצורה תמציתית, אך לא פחות משכנעת.

אפשר כמובן להשתמש בתבניות של כותרות או בכותרות יותר קצרות. אבל הרעיון הוא אותו רעיון: אתם מתאימים את עצמכם לקוראים שלכם, ומאפשרים גם למי שרגיל לסרוק את הטקסט להבין מה יש כאן בשבילו.

לפני שהוא חוזר למעלה ומתחיל לקרוא את כל הטקסט. הפעם ביסודיות.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *